Ispred banjalučke Službe hitne medinske pomoći parkiran je legendarni Citroen "CX". Vozilo je privuklo pažnju prolaznika, pa i članova naše redakcije koja se nalazi u blizini.
"Citroen" je izložen povodom 30. godišnjice samostalnog rada Doma zdravlja u Banjaluci. Riječ je o modelu CX Evasion.
CX modeli zamijenili su čuvenu "ajkulu" (ili "žabu"). Za aerodinamični dizajn ovih automobila zaslužan je Robert Opron. Proizvođen je od 1975. do 1991. godine kroz dvije generacije i smatra se posljednjim "pravim" Citroenom. Dva puta je proglašen za evropski automobil godine, a karakteriše ga hidropneumatsko vješanje i sistem podizanja automobila nakon startovanja motora.
Od medicinskih radnika, koji su nam čak ponudili i da se provozamo, saznali smo da je automobil u službi od radnih osamdesetih godina.
Decenijama je jurcao i spasavo živote zajedno sa ljekarima i osobljem hitne pomoći, a u posljednje vrijeme bio je stacioniran na Aerodromu u Mahovljanima.
"Izlazio je samo na pistu i vraćao se", kažu nam u Hitnoj, ponosni što je "Citroen" čiji dizajn je jedan od najupečatljijih u istoriji automobilizma, proveo penzionerske dane među avionima.
Ovaj model bio je uobičajeno vozilio u mnogim domovima zdravlja i sanitetskim službama širom nekadašnje Jugoslavije, a ponegdje je još u upotrebi.
"Nevjerovatna limuzina iz 1980. godine, limitirana na još nevjerovatnijih za to vrijeme 240 km/h", kaže ljekar u Domu zdravlja, Dražen Milosavljević.
Francuski "Citroen" je u saradnji sa "Tomosom", 1959. godine u Kopru u Sloveniji počeo proizvodnju automobila za jugoslovensko tržište, pa su velike šanse da je ovo vozilo proizvedeno upravo tu.
Više o legendarnim modelima automobila u nekadašnjoj Jugoslaviji čitajte OVDJE.
(MONDO)