• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Direktori dva automobilska giganta saglasni u ovome: Do 2030. godine cijena automobila povećaće se za 40 odsto

Autor mondo.ba

Glavni razlog su, tvrde, evropski propisi.

 Direktori Renoa i Stelanisa o povećanju cijene automobila Izvor: Hadrian/Shutterstock

Izvršni direktori Renoa i Stelanisa upozoravaju da automobili postaju nedostupni zbog evropske regulative. Oba izvršna direktora kažu da je EU previše jednostrano posvećena električnim automobilima.

Pozivaju na radikalno i brzo pojednostavljenje evropskih propisa kako bi ponovo mogli da ponude pristupačne i popularne automobile. Ukazuje se na višak pravila koja automobile čine težim, složenijim i skupljim. Prema rječima Džona Elkana iz Stelanisa, Evropa je jedino veliko tržište koje se još nije oporavilo na nivo pre kovida.

"Prošle godine u Evropi je prodato 15 miliona automobila, u poređenju sa 18 miliona 2019. godine", piše HAK.

"Između 2015. i 2030. godine cena automobila poput Reno Klija povećaće se za 40 procenata, od čega je 92,5 procenata zbog propisa. Mali gradski automobili gotovo su nestali kao rezultat toga: njihov tržišni udio pao je sa 50 procenata na jedva 5 procenata", kaže Luka de Meo, izvršni direktor Renoa.

De Meo osuđuje činjenicu da su evropska pravila osmišljena za veća, skuplja vozila, što male automobile čini gotovo neprofitabilnim. Obavezne tehnologije poput sistema za pomoć u vožnji ili zaštite pešaka dovode do visokih fiksnih troškova, koji su jednako značajni i kod kompaktnih automobila kao i kod skupljih modela.

Izvršni direktori zalažu se za pojednostavljenje evropskih pravila, kako je prethodno obećala predsjednica Komisije Ursula fon der Lajen. Do 2030. godine planirano je još stotinu novih pravila, što bi povećalo cijene automobila za četrdeset procenata.

Oba izvršna direktora kažu da je EU previše jednostrano fokusirana na električne automobile. Zamjena starih automobila koji zagađuju važnija je od fokusiranja samo na modele bez emisija. Prema Elkanu, druge regije, poput Kine i SAD-a, sprovode snažne industrijske strategije, dok je Evropa zaglavljena između slabih nacionalnih budžeta i slabe Komisije.

"Zemlje širom svijeta štite svoju automobilsku industriju, osim u Evropi", zaključuje De Meo.

(EUpravo zato/Poslovni)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop