• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvene mreže, novo borilište domaćih političara

Autori mondo.ba Autori Vesna Kerkez Autori Dušan Volaš

Politička kampanja za lokalne izbore u BiH 2016. ostaće upamćena, između ostalog, i po tome što su kandidati za načelnike i odbornike prepoznali važnost društvenih mreža tokom promocije svog programa.

 Kandidati na lokalnim izborima u BiH i društvene mreže Izvor: Samir Cacan, mondo.ba

Prethodnih godina činilo se da domaći političari ne koriste internet skoro uopšte, i da im nije baš jasan potencijal prvenstveno Facebooka i Twittera. Ove godine kampanja se proširila i na mreže, ali su zakupljeni termini u medijima, plakati, bilbordi i gerilski marketing i dalje najjače oružje domaćih pretendenata na vlast.

Facebook je najpopularniji. Većina stranaka ima zvanične strane, s kojih nam se smiješe kandidati, odakle nas pozivaju na mitinge, obećavaju nam ljepšu, bolju i bezbrižnu budućnost i uvjeravaju nas, svi do jednog, u sigurnu pobjedu.

Na Twitteru je malo drugačije, jer mikroblogovanje, na kome je zasnovana ova platforma, zahtijeva da se kaže mnogo u malo riječi. Na Instagramu vas političari neće “smarati”, tamo ćete u vezi izbora naći samo poneki uglavnom smiješan detalj, ili nelogičnost.

#peekaboo #hideandseek #izboriBiH2016 Ko se nije skrio magarac je bio!

A photo posted by Ornela Colic (@skorpija80) on

Značaj društvenih mreža u Republici Srpskoj ipak su najviše prepoznali kandidati za gradonačelnika i odbornike u Skupštini Banjaluke koji se nadaju da će prikupiti što veći broj pratilaca, a samim tim i potencijalnih glasova.

Jedan od interesantnijih i (ne)ozbiljnijih profila je Twitter nalog Dragana Šajića Šaje, nezavisnog kandidata za odbornika u Skupštini Grada Banjaluka koji svoju internet kampanju zasniva na malo drugačiji, moglo bi se reći i iskreniji način.

"Glasajte za mene, za moje radno mjesto, meni će biti bolje, a vama će biti isto", jedno je od njegovih gesla kojim je privukao pažnju tviteraša po uzoru na Belog Preletačevića iz Mladenovca u Srbiji koji je zbijanjem šala osvojio iznenđujuće dobar broj glasova na lokalnim izborima.

Šajić je poznat po tome što mu je za kampanju profil ustupio prijatelj. Na Twitteru ga prati više od tri hiljade ljudi i ima oko 53 hiljade “lajkova” njegovih tvitova. Da li će se ovakav način političkog predstavljanja pokazati pozitivan kao i kod pomenutog kandidata u Srbiji, vidjećemo nakon 2. oktobra.

Od četiri kandidata za gradonačelnika najvećeg grada Srpske posebnu pažnju plijene profili Igora Radojičića i Dragana Čavića, ispred koalicije okupljenje oko SNSD-a, odnosno NDP-a i Saveza za promjene. Osim klasičnog predstavljanja oni su na društvenim mrežama podijelili i konkretne predizborne programe, što ide u prilog tvrdnjama da će najvjerovatnije jedan od njih biti novi gradonačelnik Banjaluke.

Radojičić je sa blizu deset hiljada na Facebooku i oko tri hiljade pratilaca na Twitteru podijelio i svoj politički program "Banjaluka 2025" koji se sastoji od 12 segmenata, a između ostalog podrazumijevaju sređivanje stanja u Gradskoj upravi tako da se utvrdi optimalan broj zaposlenih, ali i da se skrati vremenski period prilikom izdavanja određenih dokumenata i dozvola.

Ovaj "post" je izazvao popriličan broj reakcija. Većina smatra da je ponuđeni program dobar, dok ima i onih skeptičnih koji smatraju da ovaj koncept nije loš, ali da zahtijeva mlade proaktivne ljude koji će biti nosioci važnih funkcija.

Inače, Radojičić je i prije kampanje bio aktivan na mrežama (sjećate se famozne fotografije s krompirima). Ipak, gospodin Radojičić rijetko odgovara na pitanja koja dobija na Twitteru ili Facebooku, pa je komunikacija prilično jednostrana.

Dragan Čavić, kandidat Saveza za promjene, svoju kandidaturu za gradonačelnika bazira programom "Hiljada". Ovaj koncept djelovanja zastupljen je i na društvenoj mreži Facebook, a podrazumijeva otvaranje novih preduzeća, uređivanje obale Vrbasa i biciklističkih i pješačkih staza, otvaranje novih mjesta, dodjelu stipendija, itd.

Nešto drugačiji pristup, u okviru koga nije sam Čavić u prvom planu, nego potencijalna rješenja i planovi je svakako inovacija. Osim toga, jasno je po multimedijalnom sadržaju da je u ovaj koncept uloženo dosta truda i da iza njega stoji agencija sa iskustvom.

U SDS-u su se odlučili za blago šaljivi pristup, pa smo na njihovoj stranici pronašli i ovaj post :)

  Konstantin Savić, nezavisni kandidat za načelnika Teslića zapalio je internet nakon televizijske izjave da će ukoliko bude izabran za načelnika ove opštine otpustiti svu administraciju koja je zaposlena po stranačkoj liniji. Tom i sličnim izjavama pokupio je simpatije šire narodne mase i na Facebooku gdje ima oko dvije hiljade fanova, koji su mu "smontirali" dosta šaljivog promo materijala.

I Draško Stanivuković, predsjednik Savjeta mladih PDP-a aktivno koristi Facebook. Njegova stranica ima nešto više od 10 hiljada “lajkova”, a redovno je ažurirana postovima sa tribina, sastanaka i predizbornih manifestacija.

Stanivuković je poznat kao veliki zagovornik ćiriličnog pisma, a i na mrežama potencira kulturu, susrete sa “običnim” ljudima i aktuelnim problemima u gradu.

Na stranu (lažna) obećanja, jednosmjerna komunikacija i povremeno spamovanje, za svaku je pohvalu što su domaći političari prepoznali važnost društvenih mreža u informisanju javnosti. Ipak, nadamo se da će do narednih izbora ovo postati standard, kao i da će obratiti više pažnje na koncept, ciljnu grupu, gramatiku i dizajn.

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE