• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Turizam u BL: Mladi Banjalučanin uzburkao duhove

Autori mondo.ba Autori Željko Svitlica

Banjaluka je tek sedmi najposećeniji grad u BiH nakon Sarajeva, Mostara, Tuzle, Trebinja, Teslića (Banja Vrućica) i Istočnog Sarajeva, tačnije Jahorine. To je činjenica nad kojom će se mnogi zamisliti - tek rijetki nešto će i uraditi.

 Turizam u BL: Mladi Banjalučanin uzburkao duhove Izvor: Vedran Ševčuk, mondo.ba
Izvor: Vedran Ševčuk, mondo.ba

Jedan od njih je, mladi Banjalučanin, Robert Dacešin, koji je uzburkao duhove u gradu sa tekstom u kojem predlaže na koji način bi Banjaluka mogla postati privlačniji grad za turiste.

Dacešin, mladić sa mnogim talentima, a svjetski putnik po opredjeljenju, naveo je nekoliko ideja koje bi se manje - više lako mogle primijeniti u gradu na Vrbasu i za koje on misli da bi bile zanimljive turistima.

I dok si rekao "Kastel!" Turistička organizacija grada Banjaluka, izazvana publicitetom koji je proizveo tekst na Dacešinovom sajtu, organizovala je konferenciju za štampu gdje je direktor TOBL-a Ostoja Barašin zajedno sa Robertom pričao o turizmu u Banjaluci.

Robert se ubrzo oglasio na svojoj fejsbuk stranici gdje kaže da nije znao da će sastanak ustvari biti pres konferencija na kojoj se pričalo o stvarima iz njegovog teksta "koje nisu adekvatne ili tačne."

"Tekst je pokrenuo sa sobom lavinu komentara, kako pozitivnih, tako i negativnih. Prema mom mišljenu bitno je da se o ovim stvarima priča i da budemo svi zajedno svjesni potencijala koji imamo, da kao pojedinci doprinosimo njegovom iskorištavanju, a kao  zajednica identifikujemo probleme i moguća rješenja. Objavom ovog teksta nisam imao namjeru da upirem prstom u bilo kog pojedinca ili instituciju, već da kao neko ko mnogo putuje podijelim svoje ideje sa svim građanima," piše Dacešin i dodaje da apsolutno nije tražio ništa ni od koga.

Ovom vrijednom Banjalučaninu najdraže bi bilo da neko realizuje njegove ideje, a svoj tekst, kaže, posmatra kao skroman doprinos zajednici u kojoj živi i zato, kao i svi građani, ima interes da bude ljepša i bolja.

"Svjestan sam činjenice da je turizam nerazvijen i da siromašna zemlja kao što je naša nema dovoljno sredstava da ulaže mnogo u ovu granu privrede. Isto tako, kao neko ko se bavi marketingom, tvrdim da se uspjeh krije u dobrom marketingu i promociji svih projekata na kojima grad radi, a imaju pozitivan uticaj i efekat," navodi Dacešin u svojoj reakciji na pomenutu pres konferenciju.

Dacešin, kome su turizam i putovanja hobi i ljubav i prije objavljenog teksta uradio je konkretne stvari za privlačenje svjetskih putnika u Banjaluku. Njegov projekat "Travel mapping" - izrada zanimljivih turističkih mapa - prepozunat je od strane TOBL-a kao značajan.

Inicijative - putokaz za promjenu situacije u gradu

Uticaj njegovog teksta "22 načina kako bih unaprijedio turizam u Banjaluci" govori o jednoj značajnoj stvari - fenomenu - čiji značaj i snagu uspavani građani Banjaluke i javno mnjenje polako počinju da uviđaju.

To bi se ukratko moglo opisati ovako: ništa se neće samo od sebe napraviti i za sve što im treba, možda je grubo tako reći, građani će se morati na neki način izboriti.

Mladi putnici današnjice, upućeni su na internet kada traže informacije i potrebno je nekoliko dobrih internet prezentacija, te predstavljanje na sajtovima specijalizovanim za ciljnu grupu i oni će sami doći. Mnogima od njih dosadile su klasične turističke destinacije, u Barseloni i Pragu su već bili, vejrovatno i u Beogradu, oni sada traže neistražene teritorije, a naša zemlja to svakako jeste.

Iako Dacešinove ideje nisu revolucionarne - i on sam navodi da su mu inspiracija turističke atrakcije u gradovima širom Evrope i svijeta - one su za Banjaluku - u kojoj se u turizmu kao i u drugim oblastima radi po inerciji bez hrabrosti (sredstava, znanja i ideja) za promjene i nove projekte - veoma svježe i inspirativne.

Ono što je veoma važno, one su naišle na skoro nepodijeljenu podršku među Banjalučanima. Ta dva faktora prouzrokovala su skoro ekspresnu reakciju Turističke organizacije u Banjaluci, koja je u prazničnom raspoloženju i očekujući najavljenu navalu turista, pogotovo iz Slovenije, našla za shodno da se sastane sa mladim aktivistom i porazgovara sa njim o idejama.

Da se razumijemo, u gradu i državi gdje smo navikli na začahurenost institucija i ustanova - ovo je velika stvar.

Slično se dogodilo i kada su se građani organizovali u Inicijativu za zaštitu i uređenje Rekreativne zone Banjaluka i nakon osporavanja, omalovažavanja, pa onda prihvatanja i podrške, praktično se izborili za cilj.

Kada već spominjemo vlast, gradonačelnik Igor Radojičić prilikom otvaranja Zimzograda, naglasio je da su za novogodišnje praznike gosti iz inostranstva rezervisali skoro sve smještajne kapacitete. Direktor Turističke organizacije Banjaluke Ostoja Barašin dodao je da je interesovanje turista za obilježavanje novogodišnjih praznika u Banjaluci veoma veliko, a da najviše njih dolaz iz Slovenije, Srbije i Hrvatske.

Dodajmo i to da je u današnje vrijeme do turista lakše doći nego ranije, kao što je i Robert primijetio u svom obraćanju. Danas vam ne treba neka skupa reklama na preskupom Travel kanalu jer postoji skoro besplatno marketing sredstvo da doturite informaciju potencijalnom turisti – internet.

Mladi putnici današnjice, upućeni su na internet kada traže informacije i potrebno je nekoliko dobrih internet prezentacija, te predstavljanje na sajtovima specijalizovanim za ciljnu grupu i oni će sami doći. Mnogima od njih dosadile su klasične turističke destinacije, u Barseloni i Pragu su već bili, vejrovatno i u Beogradu, oni sada traže neistražene teritorije, a naša zemlja to svakako jeste.

Potrebna je još jedna stvar: dobra putna infrastruktura, vozovi i aerodrom.

Ali, to je već neka druga priča.

Još iz INFO

Komentari 2

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ja

Eh, on razbija glavu kako ljude privući i kako nešto unaprediti... Momak, ovo je Republika Srpska, nama na autobusnim stanicama ne trebaju info pultovi za one koji dolaze, već one koji odlaze. Ne trebaju nam ideje kako uljepšati grad i poboljšati ponudu, već karte, QR kodovi i razna pomagala kako se zaposliti u državnim ustanovama, koliko kom doktoru dati mito da bi bio adekvatno pregledan i došao na red, kako pronaći posao u inostranstvu, kako proširiti porodicu a ne dobiti otkaz tokom trudničkog bolovanja.... Kraju šala, svaka čast na entuzijazmu da se ovo napiše samo.

g

@Ja U pravu ste gospidine.

MONDO REPORTAŽE