Avio linija iz Banjaluke do Geteborga se izjalovila, a inspekcija obustavila gradnju kargo centra na aerodromu koji je ostao i bez direktora.
Ovo je ukratko presjek stanja na jedinom međunarodnom aerodromu u RS, u Mahovljanima, sa kojeg je jedino moguće otići direktno do Beograda sa „Air Srbia“.
Da bi ovo javno preduzeće preživjelo, poreski obveznici posredstvom budžeta svake godine izdvajaju 1,9 milion maraka, piše Euroblic.
Istovremeno, sarajevski aerodrom bilježi procvat i već je uveo sedmu liniju samo ove godine i to za Dohu, Tuzla ima niskobudžetni „Wizz Air“, kojeg je Banjaluka odbila, a iz Mostara će biti uspostavljena direktna linija do Kelna sa niskobudžetnim „Eurovingsom“.
Dotle je u Banjaluci inspekcija zabranila dalju gradnju kargo centra zbog odstupanja u dimenzijama konstruktivnih elemenata.
„Zato je inspektor zabranio dalje izvođenje radova dok se ne usaglase izvedeni radovi sa odobrenjem za građenje“, kaže Dušanka Makivić, portparolka Inspektorata RS.
Tako je, recimo, ugrađena temeljna greda dimenzija 30x50 centimetara, dok je po odobrenom projektu predviđena temeljna greda 30x80 cm.
Na ugrađenim armirano - betonskim stubovima na konzolama nedostaju ankeri za povezivanje horizontalnih greda koje su predviđene odobrenim projektom.
„Zabrana radova je još na snazi, a kontrolnim inspekcijskim pregledom će biti utvrđeno šta je investitor preduzeo u cilju otklanjanja utvrđenih odstupanja“, kaže Makivićeva.
Investitor je preduzeće „Aerodromi RS“ koje je za gradnju kargo centra dobilo 7 miliona KM kredita od Investiciono-razvojne banke.
Međutim, iz ovog javnog preduzeća ne žele da odgovaraju na novinarska pitanja sve dok ne dobiju novog direktora.
“EuroBlic” ih je pitao o odgovornosti za odstupanja u građevinskim radovima, da li su predviđeni penali i kada će biti otklonjeni nedostaci i završeni radovi. Nijedan izvršni direktor od njih trojice nije hteo da odgovori na pitanja. Na ovu temu nisu hteli da pričaju ni u Ministarstvu saobraćaja i veza, poručujući da je to isključiva nadležnost „Aerodroma“.
KO ĆE BITI NOVI DIREKTOR
Generalnom direktoru Miroslavu Janjiću istekao je mandat i ne želi dalje da vodi ovu firmu.
Konkurs za direktora je raspisan, ali još nije poznato kada će biti izabran novi direktor.
U javnosti se spekuliše da će na čelu „Aerodroma“ da bude Zoran Injac, koji je u Nadzornom odboru kompanije i koji je pre bio direktor nekadašnje „Skaj Srpske“.