Vlada Republike Srpske razmatrala je na današnoj sjednici trogodišnji plan poslovanja "Aerodroma Republike Srpske" a.d. Banjaluka.
Planom jepredviđeno da se već u ovoj godini zaključi ugovor sa najmanje jednom niskotaraifnom kompanijom kako bi odmah započeli letovi iz Banjaluke ka evropskim gradovima.
"Predviđeno je da se u 2018. godini zaključi ugovor sa najmanje jednim Low Cost Carier-om (LCC) koji bi u toku ove godine započeo sa operacijama", saopšteno je danas nakon sjednice Vlade RS.
Vlada RS je razmatrala plan poslovanja "Aerodroma RS" za period 2018. do 2020. godine, te je istaknuto da su već započeti razgovori sa nekoliko evropskih LCC-a odnosno niskotarifnih kompanija, u vezi sa uvođenjem novog saobraćaja iz Banjaluke za nekoliko evropskih destinacija.
Kako saznajemo najveća vjerovatnoća je da od jeseni sa mahovljanske piste lete avioni irskog ''Ryanair-a''. Predstavnici ove kompanije, ali i kompanije "Wizz Air" koja leti sa tuzlanskog aerodroma nešto ranije su odbili da komentarišu eventualne pregovore sa vlastima u Srpskoj.
Tzv. niskotarifne kompanije nude jeftinije karte od tradicionalnih avio-kompanija, ali da bih ih privukli, aerodromi su prinuđeni da smanje sve takse. Takve kompanije (Wizz Air, Ryanair, Eurowings...) donose veliko i brzo povećanje broja putnika, ali vrlo malu zaradu, pa su i dalje potrebne visoke subvencije lokalne zajednice ili države.
Vlada RS godinama subvencioniše Aerodrome RS sa 1,9 miliona KM godišnje. Trenutno se sa banjalučkog aerodroma odvija samo jedan redovni linijski saobraćaj koji obavlja kompanija Air Serbia na liniji Beograd-Banjaluka-Beograd.
"U 2018. godini je planiran pozitivan finansijski rezultat, kao i završetak započetih investicionih aktivnosti na Aerodromima RS", istakli su iz Vlade.
Takođe, zaključeno je da će i u narednim godinama Vlada Srpske subveniconisati "Aerodrome RS" sa pomenutih 1,9 miliona KM na godišnjem nivou.
Šta je rješenje za banjalučki aerodrom?
Podsjećamo, revizorska kuća "Adition", nedavno je u izvještaju ukazala da poslovanje "Aerodroma RS" zavisi od dotacija Vlade RS, a da akumulirani gubici iz ranijih godina čine skoro polovinu kapitala, a da ostvarenim prihodima ne namiruju ni polovinu rashoda.
RS je 2007. godine osnovala i aviokompaniju Sky Srpska, a koja je ugašena 2013. godine, i za koju je izdvojeno oko četiri miliona KM . Takođe, za subvencionisanje linije Banjaluka - Ljubljana, koja je funkcionisala godinu i tri mjeseca, odnosno do oktobra 2011. godine, iz budžeta je mjesečno plaćano 120.000 KM.
Takođe, ukinuta je i linija Banjaluka - Salzburg, za koju je iz budžeta RS izdvojeno oko milion KM.
Letovi i padovi banjalučkog aerodroma