Usaglašena je trasa za autoput čiju bi izgradnju u BiH trebalo da finansira Turska.
"Usaglasili smo se da jedinstvena dionica bude zvanično predložena i biće ucrtana na kartu u narednih sedam dana, nakon čega će biti puštena na dalje usvajanje. Mogu da kažem ta će se trasa kretati od Rače preko Bijeljine, pa preko Brčkog i Lončara i spustiti se prema Sarajevu (preko Tuzle), odakle se ide na Pale, Rogaticu i Višegrad gdje se pravi konekcija za Goražde, a na Srbiju ćemo se spojiti kod Vardišta", rekao je Dodik na današnjoj konferenciji za novinare kojoj su prisustvovali i ministar saobraćaja i komunikacija FBiH Denis Lasić i ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić, kao i gradonačelnik Brčkog Srđan Milić.
Ova trasa će biti predložena turskim partnerima. Rečeno je da je Turska spremna za investiciju ali treba da se vidi na koji će način će ova zemlja biti uključena u projekat.
Navodi se da će dionica između Sarajeva i Višegrada graditi u profilu brze ceste.
Kako je Dodik rekao, cijeli projekat košta oko tri milijarde evra i predviđa izgradnju desetina mostova u tunela, ali donosi veliku korist i priliku.
"Ukoliko trasa od Gradiške preko Doboja pa prema Sarajevu i Višegradu bude stavljena u funkciju autoputa, put Od Ljubljane do Soluna bi bio kraći za 200 kilometara i to je šansa. A i dio odgovora za one koji budu protiv takve ideje", objasnio je Dodik.
Denis Lasić je pojasnio da će dio autoputa u FBiH ići preko već planirane trase od Žepča preko Tuzle pa na Bijeljinu.
Turski predsjednik Redžep Tajip Erdogan prije dvije godinje je izrazio spremnost Turske da aktivno učestvuje u izgradnji autoputa Sarajevo - Beograd, a nakon što je prijedlog dospio u javnost trajale su polemike oko trase na kojoj bi u Bosni i Hercegovini autoput bio sagrađen.
Turski ministar saobraćaja, pomorstva i komunikacije u martu prošle godine u Sarajevu predstavio je analizu koja pokazuje složenost cjelokupnog projekta. Tada je rečeno da je na trasi autoputa koja ide kroz BiH, od Sarajeva prema Tuzli do granice sa Srbijom i od Sarajeva prema Višegradu do granice sa Srbijom, potrebno izgraditi oko 133 mosta ukupne dužine 25,8 kilometara, kao i 53 tunela ukupne dužine 37,5 kilometara, te da će projekat koštati oko tri milijarde evra.
U Srbiji je u septembru prošle godine potpredsjednica Vlade i ministarka infrastrukture, Zorana Mihajlović, potpisala sporazum sa turskom kompanijom Tašjapi, u okviru koga je predviđena i izgradnja autoputa Beograd - Sarajevo.