• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Avionom do Tivta i nazad - 69 evra plus takse 84

Putnici će bezbednosnu taksu plaćati prilikom kupovine karte u čiju cenu, osim osnovnih troškova avio-prevoza, ulaze i ostali prateći izdaci.

 Avionom do Tivta i nazad - 69 evra plus takse 84  Izvor: MONDO

Nacionalna asocijacija turističkih agencija JUTA podneće žalbu Antimonopolskoj komisiji zbog odluke Aerodroma "Nikola Tesla" da od 14. jula počne da naplaćuje takozvanu bezbednosnu taksu, u visini od 4,5 evra (uz 16,5 evra za redovnu aerodromsku taksu).

JUTA će se tim povodom obratiti i nadležnim državnim organima od kojih zahteva da se taj izdatak ukine, a cena transferne takse (za putnike koji u Beogradu menjaju let - presedaju), sa sadašnjih 16,5 vrati na četiri evra, koliko je koštala do septembra prošle godine, piše beogradska "Politika".

"Odluka Aerodroma Nikola Tesla da uvede bezbednosnu taksu je sporna iz više razloga. Taksa se uvodi baš u vreme godišnjeg saobraćajnog špica, a osim toga, ona neće odmah povećati bezbednost. Aerodrom će sredstvima dobijenim iz naplate takse praktično kreditirati nabavku nove opreme, što znači da će on u julu početi naplatu usluge koju ne pruža", kaže Rade Stanković, direktor JUTA.

Putnici će bezbednosnu taksu plaćati prilikom kupovine karte u čiju cenu, osim osnovnih troškova avio-prevoza, ulaze i ostali prateći izdaci. To su putnički servis - aerodromska taksa, taksa za gorivo i takozvani manipulativni troškovi izdavanja karte.

Na primeru povratne Jatove karte za Tivat to izgleda ovako: troškovi osnovnog avio-prevoza, koji podrazumeva zaradu kompanije i amortizaciju aviona, staju 69 evra. Taksa za gorivo, koja je uvedena zbog rasta cene nafte, košta 36 evra, dok manipulativni troškovi izdavanja karte (troškovi poslovnice i radnika koji ispisuje i izdaje kartu) povlače 12 evra. Aerodromska taksa na Aerodromu „Nikola Tesla” košta 16,5 evra (trenutno bez bezbednosne takse koja će se naplaćivati od 14. jula), a putnik na ime povratka plaća i aerodromsku taksu u Tivtu još 15 evra. Ukupno 148,5 evra, od početnih 69 koliko košta osnovni avio-prevoz. Od 14. jula ta suma će biti viša za 4,5 evra na ime bezbednosne takse, dakle ukupno 153 evra.

Inače, cene pratećih izdataka variraju u zavisnosti od destinacije. Taksa za gorivo, na svim Jatovim letovima staje 36 evra, a samo u slučaju Dubaija, najduže linije našeg nacionalnog avio-prevoznika - 39 evra. I manipulativni troškovi izdavanja karte se razlikuju. Tako oni, na primer, u karti za London učestvuju sa 20, a za Dubai - 40 evra.

Što se tiče zahteva za vraćanje cene transferne takse, on kaže da je ta inicijativa proistekla iz proste logike. Kako objašnjava Stanković, nije razumno da Aerodrom "Nikola Tesla", koji pretenduje da postane regionalni centar vazdušnog saobraćaja na prostoru Balkana, putnicima koji menjaju let naplaćuje čak 16,5 evra. To je u suprotnosti i sa namerom države da privuče strane turiste. Inače, transferna taksa najviše pogađa Jat ervejz koji putnicima u regionu vezu sa Evropom nudi upravo preko svog matičnog - beogradskog aerodroma

Na Aerodromu "Nikola Tesla" kažu da su već pokrenuli inicijativu da cenu transferne takse sa 16,5 vrate na četiri evra. Do tog pojeftinjenja treba sačekati saglasnost upravnog odbora. Ali, kada je reč o bezbednosnoj taksi, tu nema ustupanja.

Naime, na Aerodromu "Nikola Tesla" tvrde da u uvođenju bezbednosne takse nema ničeg spornog i da se vlada, dajući saglasnost na plan poslovanja za ovu godinu (u koji je uneto uvođenje bezbednosne takse) složila sa ovim dodatnim izdatkom za putnike.

Na pitanje zašto se uvodi bezbednosna taksa, koja do sada nije postojala, na Aerodromu "Nikola Tesla" objašnjavaju da je to neophodno zbog izmene u bezbednosnoj proceduri. Tačnije, kontradiverziona kontrola (rendgeni za prtljag i putnike), koja se do sada nalazila ispred pasoške i carinske kontrole, zbog gužve i redova biće izmeštena na ulazu u "gejtove" - čekaonicu pred ulazak u avion. Inače, putnici i lični prtljag su na ulazu u "gejtove" i do sada prolazili kontradiverzionu kontrolu, ali sa starom opremom. Zbog toga se planira nabavka novih, modernih uređaja.

Ovde se, međutim, postavlja ozbiljno pitanje - da li će bezbednost, dok ne stigne nova oprema, ostati na istom nivou kao i do sada. Jer, postojeći - moderni rendgeni pred carinskom i pasoškom kontrolom ne mogu da pokriju sve "gejtove". A, u slučaju beogradskog aerodroma mogućnost i najmanjeg propusta nosi posebnu težinu.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE