Kompanija Boing je u četvrtak je bila primorana da objavi stotine internih poruka koje su dovele u pitanje razvoj simulatora na modelu aviona "737 max", koji je prizemljen nakon dve fatalne nesreće.
Boing je objavio internu prepisku nakon što mu je propala akcija prikrivanja problema koji su na kraju imali katarstofalne posledice i izazvale smrt DFDFD ljudi i dve nesreće.
U aprilu 2017. dvojica zaposlenih su se u porukama žalila na model "737 max", odnosno na računarski sistem za upravljanje letom.
"Ovaj avion su dizajnirali klovnovi koje nadgledaju majmuni", naveo je jedan neimenovani zaposleni.
Neke od poruka iz 2017. i 2018. godine sugerišu da su neki od zaposlenih skrivali probleme na mašinama od nadzornog tela za aviosaobraćaj u SAD – FAA.
"Bog mi još nije zaboravio zataškavanje koje sam napravio prošle godine" piše jedan od zaposelnih u poruci 2018.
U drugoj poruci, iz marta iste godine, jedan zaposleni nezadovoljan posle sastanka, kaže "kada se opet sastanemo u aprilu ja neću lagati FAA. Prepustiću to ljudima koji nemaju integriteta", piše "Fajnenšel tajms".
Podnesak Kongresu za istragu sadrži više od 100 stranica.
Predsedavajući Odbora za saobraćaj u Kongresu SAD, Piter de Fazio, koji je uključen u istragu o ovom modelu, navodi da poruke pokazuju koliko daleko je Boing spreman da ide, čak i u trenucima kada radnici ukazuju na probleme.
Ističe da je kompanija od početka uvođenja ovog modela ulagala napore kako bi se kritika sakrila od javnosti.
Boing je saopštio da su proverili rad simulatora, nakon što su poslate poruke i da oni funkcionišu.
"Objavljena komunikacija nije ogledalo toga kakva je Boing kompanija i kakva treba da bude i potpuno je neprihvatljiva", saopšteno je iz Boinga.