• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Poslije šest godina riješena misterija pada aviona u kome je poginulo 66 ljudi

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Nesreću je izazvalo pušenje cigarete u kokpitu, što je zapalilo kiseonik koji je curio iz maske za hitne slučajeve

 avion pao zbog cigarete u kokpitu Izvor: Profimedia

Otkriveno je da je avionsku nesreću iznad Sredozemnog mora, u kojoj je poginulo 66 ljudi, izazvao pilot koji je pušio cigaretu u kokpitu, piše "The Telegraph".

Let EgiptAira MS804 putovao je iz Francuske u Egipat u maju 2016. godine, kada se srušio u more južno od grčkog ostrva Krit, pri čemu su svi poginuli u avionu Erbas A320. Među njima je bilo 12 francuskih turista, Britanac, 30 Egipćana, dva Iračana i Kanađanin. Egipatske vlasti su tada tvrdile da je avion oboren u terorističkom napadu - iako nijedna teroristička grupa nikada nije preuzela odgovornost za napad.

Ali zvanična istraga je zaključila da je nesreću izazvalo pušenje cigarete u kokpitu, što je zapalilo kiseonik koji je curio iz maske za hitne slučajeve, piše "The Telegraph".

Egipatski piloti su već pušili u pilotskoj kabini i to nije bilo zabranjeno u vrijeme pada 2016. godine, navodi se u izvještaju od 134 stranice koji su sastavili stručnjaci za vazduhoplovstvo i italijanski list Korijere Dela Sera. Iz neobjašnjenih razloga, inženjer za održavanje aviona je promijenio postavku na maski za kiseonik iz normalne u hitnu, što je dovelo do curenja kiseonika.

Možda će vas zanimati

19. maja 2016., oko 2:25, nekoliko minuta prije nego što se avion srušio u more, istražitelji su identifikovali šištanje izazvano curenjem kiseonika iz maske. Izvještaj je poslat Apelacionom sudu u Parizu. Piloti aviona su prije poletanja trebali da primijete da maska nije ispravna, rekao je jedan iskusni pilot.

"Nakon ulaska u kabinu, jedna od različitih provjera prije poletanja je provjera protoka kiseonika u maskama", rekao je za Korijere dela sera Danijele Veroneli, pilot Erbas A320 i član italijanskog nacionalnog udruženja pilota komercijalne avijacije.

"Ako je prekidač u normalnom položaju, kiseonik teče na zahtjev. Ako je u hitnom položaju, kiseonik će izaći pod većim pritiskom da bi oduvao dim koji bi mogao biti u kabini ako dođe do požara".

Izvještaj još nije javno objavljen, navodi Korijere dela sera.

Džuli Heslovin, čiji su 41-godišnji brat i 75-godišnji otac poginuli u nesreći, rekla je: "Čekali smo od 2016. da saznamo zašto smo izgubili svoje najmilije, a zvanično nam niko nije rekao bilo šta".

2018. godine, Kancelarija za nesreće francuskog civilnog vazduhoplovstva (BEA) saopštila je da je "požar najvjerovatnije izbio u kokpitu dok je avion letio na krstarećoj visini i da se vatra brzo širila, što je rezultiralo gubitkom kontrole nad avionom".

U tom izvještaju nije bilo riječi o curenju kiseonika ili pušenju cigareta u kokpitu.

Avionska nesreća
Izvor: YouTube/ NBC News

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE