Ribar na Madagaskaru pronašao vrata stajnog trapa nestalog Boinga 777 Mesijan erlajnsa iz 2014. godine.
Razne teorije kruže otkako je putnički avion Malezijan erlajnsa pao negdje iznad Indijskog okeana s 239 ljudi u martu 2014. godine nakon što je jedan ribar prošlog mjeseca na Madagaskaru slučajno pronašao vrata stajnog trapa aviona Boing 777 koji je 2014. koji misteriozno nestao s radara, pojavile su se nove teorije o tome šta se dogodilo toga kobnog dana.
Najuvreženija teorija odnosi se na pilota Zahariju Ahmada Šahanda i sugeriše da je to bio namjeran čin. Prošlog mjeseca, kod jednog madagaskarskog ribara pronađena su vrata stajnog trapa aviona. Prema riječima stručnjaka, to je prvi pronađeni dokaz koji sugeriše da je jedan od pilota Malezijan erlajnsa djelovao namjerno.Vrata su identifikovana kao dio Boinga 777, prenosi Dnevnik.hr.
To, kažu stručnjaci, čini vrlo vjerovatnim da je stajni trap aviona bio spušten kada se avion srušio u okean, izvjestio je Tajms. Zvaničnici nisu objavili pronalazak ključnog dokaza do ponedjeljka, ali to je već podstaklo pozive ka daljoj istrazi nestanka aviona 8. marta 2014. i nestanka njegovih 12 malezijskih članova posade, kao i 227 putnika koji su dolazili iz 14 različitih zemalja. Pretpostavlja se da su svi mrtvi.
Boing 777 nestao je s radarskih ekrana dok je letio iz Kuala Lumpura za Peking. Avion je neočekivano skrenuo s planirane putanje leta i umjesto toga bio je praćen na vojnom radaru iznad tjesnaca Malaka pre nego što je izgubljen kontakt.
Htjeli su da sakriju nesreću?
Nakon godina pitanja o uzroku, analiza Ričarda Godfrija, britanskog inženjera, i Blejna Gibsona, Amerikanca koji traga za olupinom MH370, sugeriše da je avion srušen brzo i s namjerom. Ako bi putnički avion bio prisiljen da hitno sleti na vodu, piloti su obučeni da drže strajni trap aviona uvučenim za kontrolisani sudar pri maloj brzini.
Stručnjaci su sada rekli, na osnovu novih dokaza, da se vjeruje da zakrilca na MH370 nisu bila uvučena kada je sletio u južni Indijski okean. Namjernim izvlačenjem stajnog trapa jedan od pilota vjerovatno je izazvao trenutni raspad trupa aviona. To bi takođe povećalo šanse za brzo potonuće aviona.
"Kombinacija udarca pri velikoj brzini osmišljenog da razbije letjelicu i produženog stajnog trapa osmišljenog da potopi letjelicu što je brže moguće pokazuju jasnu namjeru da se sakriju dokazi nesreće".
(MONDO)