Evropski parlament je zabranio pakovanja kojima je cilj da "zavaraju potrošače", poput skoro prazne kesice čipsa!

Evropski parlament je potvrdio zabranupakovanja čiji je cilj isključivo zavarati potrošača oko količine samog proizvoda poput nepotrebnih slojeva ambalaže ili lažnog dna.
"Kesice od čipsa pune vazduha, ambalaža u kojoj je više plastike nego proizvoda, velike kutije, a malo sadržaja, sve će to otići u storiju", kaže hrvatska evroparalamentarka Biljana Borzan.
"Čak 73 odsto građana EU kaže da s bili zavarani velikom ambalažom proizvoda. Premda na proizvodu piše količina, potrošači nerijetko 'odokativno“'procjene količinu sadržaja, a kad dođu kući, neprijatno se iznenade. Dobijam jako puno upita građana za proizvode poput čipsa, pahuljica, pa čak i proizvode koji dolaze u bocama", kaže Biljana Borzan.
"Prosječan stanovnik EU baci oko 188.7 kg ambalažnog otpada, a u Hrvatskoj se baci oko 75 kilograma, od toga se samo manji dio reciklira. Ovom odredbom ćemo osigurati da građani dobiju najviše za svoj novac, ali i zaštiti okolinu", kaže Borzan.
(Poslovni.hr/MONDO/J.D.)