Najveći lanac prodavnica u Danskoj posebno obilježio robu iz SAD.

Danski maloprodajni gigant uvodi oznaku kojom se jasno stavlja do znanja koji su proizvodi iz Sjedinjenih Američkih Država. Ideja je da se pomogne prepoznavanje onima koji ne žele te proizvode.
Najveći danski trgovinski lanac, Salling Group, uveo je oznaku "crna zvezda" kojom označava američke brendove, ističući da to nije dio bojkota, već odgovor na zahtjeve potrošača koji žele da izbjegnu američke proizvode.
Ova odluka dolazi u trenutku kada u Danskoj jačaju antiamerički sentimenti, što je posljedica ranijih izjava bivšeg predsjednika SAD Donalda Trampa o potencijalnoj kupovini Grenlanda.
Salling Group, koji drži 34 odsto tržišta i posjeduje više od 1.400 prodavnica u okviru lanaca Bilka, Føtex i Netto, saopštio je da je reakcija potrošača razlog za novi sistem označavanja.
Generalni direktor Anders Hag objasnio je da su kupci pokazali interesovanje za evropske proizvode, pa će nova petokraka zvijezda na elektronskim cjenovnicima jasno označavati brendove.
In response to Trump's 25% tariffs on EU, Salling Group, the largest retailer in Denmark, is marking all European products with a black star for easy identification.
— Mushtaq Bilal, PhD (@MushtaqBilalPhD)February 27, 2025
The CEO of the Salling Group said their customers had asked them to make it easy to identify European brands.pic.twitter.com/pQsPZFxDZ7
"Ovo nije bojkot. Na našim policama i dalje će biti proizvoda iz cijelog svijeta, uključujući i one iz Sjedinjenih Američkih Država", naglašava Hag.
Iako se ova praksa za sada ne primjenjuje u supermarketima ostalih zemalja, lokalni mediji prenose da bi mogla postati dio šireg trenda.
SAD su im veća prijetnja od Sjeverne Koreje
Jorg Snek, osnivač RetailDetail-a, portala koji o ovome piše, smatra da sve veća svijest potrošača o poreklu proizvoda može promijeniti način kupovine.
"Ako američka vlada uvede carine na uvoz, to će sigurno izazvati reakciju. Ako, na primjer, pakovanje američkih keksa poskupi za 25 odsto, većina ljudi će posegnuti za alternativom, i to važi za mnoge druge proizvode iz SAD-a", zaključuje Snek.
Anketom, koju je britanska kompanija za ispitivanje tržišta i javnog mnjenja YouGov sprovela u januaru ove godine, utvrđeno je da Danci smatraju da su im SAD veća prijetnja od Severne Koreje.
Američki poslovni portal Fast Company piše da crna zvijezda na cijenama američkih proizvoda možda jeste mala, ali da može imati ogroman uticaj. Ako ovaj trend počne da se širi Evropom, to bi američke kompanije mogle da osjete.
Podsjećamo da su i u Švedskoj preko društvenih mreža formirane grupe kojima se poziva na bojkotovanje robe iz SAD-a. Kao razlog za to su istakli odnos Trampove administracije prema Starom kontinentu.
(EUpravo zato)