Istražitelji smatraju da je nestali malezijski avion sa 239 putnika i članova posade najvjerovatnije letio prema južnom dijelu Indijskog okeana.
"Radna pretpostavka je da je letio južno, štaviše da je letio u pravcu krajnjeg juga tog koridora", navodi Rojters izvor istražitelja, misleći na oblast od zapadne Indonezije do Indijskog okeana zapadno od Australije u kojoj se vrši potraga.
Malezijski avion sa 239 putnika i članova posade nestao je sa civilnog radara 8. marta ubrzo nakon polijetanja iz Kuala Lumpura za Peking i od tada mu se gubi svaki trag.
Tajlandsko vazuhoplovstvo je, u međuvremenu, objavilo da je tajlandski radar uočio "nepoznatu letjelicu" nekoliko minuta nakon što je nestali avion posljednji put poslao signal o lokaciji, ali zvaničnici nisu ranije objavili ovu informaciju zato što avion nije smatran prijetnjom.
Ova informacija se pojavila u ponedjeljak nakon zahtjeva malazijske vlade, izjavio je maršal vazduhoplovstva Monton Suhokorn.
"Šest minuta poslije nestanka boinga 777, u 12:28 po tajlandskom vremenu (1.28 po malezijskom), u Južnom kineskom moru uočena je nepoznata letjelica koja se kretala u pravcu jugozapada prema Kuala Lumpuru i Malajskom prolazu, rekao je on za AFP.
Vrijeme se podudara sa poslednjim signalom primljenim sa nestalog aviona u 1.21 po malajskom vremenu koji je sadržao informaciju o visini i lokaciji aviona. Iako je ovaj signal bio slab, tajlanski radar je kasnije ponovo primio signal o avionu koji skreće na sjever i nestaje iznad Andamanskog mora, dodao je Monton.
"Nije potvrđeno da se radi o MH370 (nestali malezijski avion)", kazao je on, ne navodeći vrijeme kasnijih signala.
Tajlandsko vazduhoplovstvo nije ranije provjerilo podatke sa radara zato što avion nije bio u "tajlandskom vazdušnom prostoru i nije bio prijetnja za Tajland", istakao je portparol, demantujući da je Tajland "krio taj podatak".
Potraga za nestalim avionom prvo je počela u Tajlandskom zalivu i Južnom kineskom moru gdje je nekoliko zemalja poslalo brodove, helikoptere i avione da pretraže more.
Istraga o sudbini nestalog boinga 777 fokusirana je na podacima sa satelita i radara koji ukazuju da je avion vjerovatno namjerno skrenut sa kursa za Peking i da je to, po svemu sudeći, uradio neko stručan u kokpitu, navodi AFP.
Međutim to što Malezija stalno objavljuje često protivrječne informacije izazvalo je gnjev porodica ljudi koji su se nalazili u avionu i osudu kineskih vlasti, budući da su dvije trećine putnika bili Kinezi.
U potragu, koja obuhvata veliki luk kopna i mora sada je uključeno 26 zemalja.
Nestanak aviona zbunjuje istražitelje i stručnjake za avijaciju. On je nestao sa civlnog radara kod istočne obale Maleziije manje od sat vremena poslije poletanja.
Malezijske vlasti vjeruju da je neko isključio komunikacione sisteme i naglo okrenuo u pravcu zapada nakon što je avion preletio sjeveroistočnu obalu i dok je letio iznad Tajlandskog zaliva.
Zbog toga je istraga fokusirana na posadu. Malezijska policija pretražuje podatke o pilotu i kopilotu, letu i osoblju na zemlji u pokušaju da otkrije motiv istrage koja se sada vodi kao kriminalna istraga.
Posljednje riječi iz kokpita izgovorene su dok je avion napuštao vazdušni prostor Malezije i prelazio u nadležnost kontrole leta u Vijetnamu.
Kina, u svojoj zasebnoj istrtazi, nije pronašla naznake da je nestali malezijski avion ušao na njenu teritoriju, rekao je danas portparol Ministarstva spoljnih poslova Hong Lei na konferenciji za novinare.
Istraga o nestalom avionu zapala je u ćorsokak, jer nema konkretnih dokaza o krivičnom djelu, a postoje i sumnje o tome da će države biti voljne da podijele svoje vojne podatke koji bi mogli da pokažu pravac leta aviona.
(MONDO/Agencije, foto: Beta/AP Photo/Vincent Thian)