Spas: Naučnici otkrili kako da spriječe širenje zaraze?

Autori mondo.rs Autori Tanjug

Određeni mikrob bi mogao da ima ključnu ulogu u sprečavanju opasne zaraze.

Spas: Naučnici otkrili kako da spriječe širenje zaraze? Izvor: Guliver/Getty images plus/iStock/Manjurul

Naučnici su otkrili postojanje mikroba koji u potpunosti sprečava zarazu komaraca malarijom, u čemu, kako tvrde, leži ogroman potencijal za obuzdavanje širenja te bolesti.

Malarija se širi ujedom zaraženog komarca, pa bi, ukoliko bi ti insekti od nje bili zaštićeni, bili bezbedni i ljudi.

Mikrob "microspondia MB" živi u probavnom traktu i genitalijama komaraca, a britansko-kenijski tim naučnika otkrio ga je proučavajući te insekte na obalama jezera Viktorija u Keniji.

Naučnici nisu pronašli nijednog malaričnog komarca koji je u organizmu imao taj mikrob, a njegov zaštitni efekat po komarce potom je potvrđen i u laboratorijskim testovima.

Vrstu kojoj pripada ovaj mikrob većinom čine paraziti suštinski gljivičnog tipa, a on ne ubija komarce, zahvaljujući čemu, za razliku od primene nekih drugih gljivica, njegova upotreba u cilju suzbijanja malarije ne bi pogodila ekosisteme koji se hrane komarcima.

Međutim, za značajniji uticaj u borbi protiv malarije potrebno je da najmanje 40 odsto komaraca u određenom području bude zaraženo ovim mikrobom.

Pročitajte i ovo