U Banjaluci su prošle nedjelje počeli su radovi na modernizaciji autobuskih stajališta. Prvih nekoliko biće postavljeno u centralnim područjima grada, a zatim i u drugim naseljima.
U gradu će ih biti 36, a u svakom punjač za telefon, internet i elektronski ekran sa informacijama o redu vožnje. Energetski su nezavisna jer imaju ugrađene solarne panele (fotonaponske nadstrešnice).
Svi putnici bi na stajalištu će moći naći informacije o tome gdje se autobus koji čekaju nalazi.
Poručeno je da je ovo jedan od načina kojima se modernizuje javni prevoz.
Autobuska stajališta iz centralnih zona biće premještena u prigradska mjesta i na sela gdje sadašnja infrastruktura nije u bog zna kakvom stanju.
Za stajališta je obezbijeđeno milion KM "iz privatnih sredstava", rekao je na otvaranju stajališta u Banjaluci gradski menadžer Bojan Kresojević. Nije objavljeno ko je donirao sredstva.
Ovlašteni potpisnik Odjeljenja za saobraćaj i puteve, Jelena Kos poručila je kako je ovo Odjeljenje i sprovelo ovu akciju, te da će stajališta biti postavljena u cijelom gradu - prvo kod MUP-a na Kočićevom vijencu, ETF-a, pa na Obilićevu, Starčevici, Boriku i svim drugim naseljima.
Podsjećamo, problem gradskog prevoza u Banjaluci i dalje nije trajno riješen, a ljetos je u jednom trenutku zamalo došlo do potpune obustave autobuskog prevoza budući da nije bilo trajnog dogovora u vrzinom kolu gradonačelnik - autoprevoznici - Skupština Grada. Ipak, novi cjenovnik je usvojen a Grad je do avgusta prevoznicima isplaatio rekordnih 1,35 miliona KM subvencija.
Građani Banjaluke, koji ne pripadaju kategorijama sa besplatnim ili povlašenim cijenama, od 1. avgusta plaćaju skuplje karte u gradskom i prigradskom prevozu.
Međutim, opšti utisak putnika je da uslovi u autobusima i red vožnje nisu na potrebnom nivou niti u skladu sa cijenama.
Brojni putnici žale se da su gradski autobusi nerijetko prljavi, bez mogućnosti otvaranja prozora i bez klime, što putovanje čini nepodnošljivim, posebno ljeti.
Sada, kada je prevoz poskupio, tvrde da bi bar ti problemi trebali da se riješe. Kako dodatni problem navode i red vožnje, koji, kako tvrde nisu sigurni ni da postoji, pa će biti zanimljivo vidjeti da li će red vožnje stvarno biti dostupan na digitalnim ekranima na novim stajalištima.
Prema podacima Glavne službe za reviziju RS u Gradu Banjaluka autobusima javnog prevoza (javni prevoz obavljaju privatna preduzeća) godišnje ukupno preveze 15 miliona putnika u javnom gradskom i prigradskom saobraćaju.
(Mondo)