• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Restrukturiranje do kraja iduće godine: "Željeznice Srpske" dobile novi rok za sređivanje stanja

Autor Nikolina Damjanić

Restrukturiranje "Željeznica Republike Srpske" (ŽRS) trebalo bi da bude okončano do kraja iduće godine, jer je rok za sređivanje stanja u tom javnom preduzeću ponovo pomjeren i to sa 30. septembra ove na kraj 2024. godine.

 332324571_862285594841894_8260449317907364739_n.jpg Izvor: Željeznice Republike Srpske

Restrukturiranje "Željeznica" počelo je 2017. godine, odnosno kada je Svjetska banka u decembru te godine odobrila kredit za taj projekat u iznosu od 51,3 miliona evra. Rok za završetak restrukturiranja do sada je u više navrata pomjeren, odnosno sa 2021. prolongiran je na kraj prošle godine, pa na 30. septembar ove da bi, prema najnovijoj odluci, vremenska odrednica za završetak toga posla skliznula na kraj 2024. godine.

Novi rok aminovao je i Savjet ministara na prethodnoj sjednici i to usvajanjem Prijedloga amandmana na Sporazum o zajmu između BiH i Međunarodne banke za obnovu i razvoj za projekat restrukturiranja ŽRS. Taj amandman ne odnosi se na novo zaduženje već se njim produžava trajanje kreditnog aranžmana do kraja 2024. godine.

"Bilo je predviđeno da restrukturiranje bude završeno do kraja septembra ove godine, ali s obzirom da je ostalo još posla rok je pomjeren za kraj iduće godine. Sigurni smo da bi do tada restrukturiranje trebalo biti okončano", rekao je “Glasu Srpske” vršilac dužnosti direktora “Željeznica RS” Slađan Jović.

Naglasio da su kroz projekat restrukturiranja “Željeznice” već stabilizovane te da je to javno preduzeće za željeznički saobraćaj jedno od bolje pozicioniranih u okruženju.

"To potvrđuje i činjenica da redovno isplaćujemo obaveze ka dobavljačima, plate radnicima te izmirujemo obaveze prema Republici. Nemamo nikakvih dugovanja. Projekat restrukturiranja koji kreditira Svjetska banka je uspješan", naglasio je Jović.

Na pitanje šta je još ostalo da se uradi kroz projekat restrukturiranja, Jović naglašava da je to popis imovine, te preuzimanje kompletnog paketa akcija od strane malih akcionara.

"Imamo više od godinu i po da završimo i taj posao. Ne očekujemo probleme na tom polju", naveo je Jović.

Naglasio je da trenutno sumiraju poslovanje u prvom kvartalu ove godine, te dodao da očekuje da će rezultati, prema dosadašnjim obrađenim podacima, biti na nivou prošlogodišnjih.

"Imali smo povećanje cijene rada, ali i rast troškova po osnovu utrošene struje ali i goriva. S druge strane, taj rast prati i povećanje prihoda od naših usluga. Možemo reći da trenutno imamo stabilno poslovanje", zaključio je Jović.

Naglasio je da nema pomaka po pitanju broja putnika koji koriste vozove.

"Na nekom smo optimalnom broju kada je u pitanju broj putnika, što zahtijeva u narednom periodu ulaganje u putnu infrastrukturu, odnosno u nove i savremenije vozove, tako da bi se tek onda mogli nadati pomaku na tom polju", zaključio je Jović.

Cijene karata

Kada je riječ o cijenama karata za prevoz putnika, Slađan Jović je podsjetio da još nije bilo promjena cjenovnika.

"Zadržana je ista cijena karata, još uvijek. Vidjećemo do kada ćemo moći biti na ovom nivou", naveo je Jović.

(MONDO/Glas)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dani

Od 50+ miliona evra se valjda bar trećina može uložiti na modernizovanje vozova koji su kao iz 1970-ih. Većina ljudi preferira voz u odnosu na autobus i kad bi se malo više u to uložilo sigurno bi broj putnika bio puno veći.

MONDO REPORTAŽE