Cijene bicikala u Sarajevu se kreću od 400 do 500 KM, oni malo jeftiniji, dok oni dosta skuplji koštaju i po nekoliko hiljada KM
Prodaja bicikala u mnogim zemljama, uključujući i Bosnu i Hercegovinu, značajno je porasla uslijed novonastalih okolnosti izazvanih globalnom pandemijom koronavirusa, a prodaja je doživjela veliki procvat posebno nakon ublažavanja mjera zabrane budući da su mnogi ljudi odlučili da biciklom putuju na posao i obavljaju svakodnevne aktivnosti.
Slično je i u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, Sarajevu gdje se na ulicama i biciklističkim stazama jasno može vidjeti dosta veći broj građana na biciklima u odnosu na prethodne godine kada to baš i nije bio slučaj.
Dragan Razdrić, vlasnik jedne sarajevske prodavnice bicikala, kazao je da su i oni uslijed pandemije imali nagli porast prodaje bicikala.
"Zaista je došlo do velikog porasta prodaje bicikala i biciklističke opreme što je nekako iznenadilo i nas prodavce, a i proizvođače bicikala. Nije nam jedno vrijeme radio gradski saobraćaj i poslužilo nas je i vrijeme i onda su se malo više građani zainteresovali i stvarno je došlo do povećanja prodaje i do servisiranja starih bicikala koji su godinama stajali u podrumima. Ovo je zaista jedan pozitivan trend i nadamo se da će se održati rast prodaje i dalje", kazao je Razdrić.
Biciklizam poboljšava zdravlje
Istakao je da bicikle kupuju svi, kako mlađe osobe tako i penzioneri, budući da na ovaj način mnogi građani žele da izbjegnu gužve u javnom saobraćaju.
"Baš je malo iznenađujuće. Svi se interesuju za bicikle. Što je još bolji podatak, koriste se ta bicikla. To se može vidjeti na sarajevskim ulicama. Pune su ulice bicikala. Nadam se da ćemo imati više i biciklističkih staza i da će to malo da se reguliše da bi ljudi imali kuda da se voze da ne dolazi do konflikta u saobraćaju sa autima i sa pješacima", kazao je Razdrić.
Izvor: Samir Jordamović, AnadolijaDodao je da građani najviše kupuju bicikla iz srednjeg cjenovnog ranga s obzirom na ekonomsku situaciju u zemlji.
"Ljudi se trude da uzmu nešto za onoliko koliko su u stanju da plate. Mi se opet trudimo da im ponudimo nešto sa određenim nivoom kvalitete i sa garancijom. S obzirom kakva nam je finansijska situacija, od 400 do 800 KM su najprodavanija bicikla. U tom cjenovnom rangu mogu da se kupe dosta kvalitetna bicikla", rekao je Razdrić.
Navodi da postoje i brojne naučne studije koje potvrđuju zdravstvene prednosti vožnje biciklom.
"Dva sata vožnje bicikla sedmično smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara za 60 posto. To je odranije poznati podatak. Također, mislim da vožnja biciklom smiruje ljude. Osim toga, ljudi mogu smršati pomoću vožnje bicikla te smanjiti šećer u krvi i krvni pritisak. U svakom pogledu, vožnja bicikla je nešto pozitivno", istakao je Razdrić.
Servisiranje bicikala poraslo za 500 posto
Senad Bečković, još jedan vlasnik prodavnice bicikala, kazao je da su i oni imali veliku potražnju za biciklima tokom pandemije, a posebno nakon ublažavanja mjera.
"Imamo pravu bajkomaniju poslije korone. Nadam se da će građani nastaviti i nakon ovoga da se voze biciklima i da ne bude da voze samo tokom krize. Tako bi primorali i vlasti da izgrade što više staza za bicikliste, a to bi pomoglo i gradu da se ne zagađuje previše", rekao je Bečković, napominjući da je sada veoma važno podsticati izgradnju što više biciklističkih staza u svim dijelovima grada.
Dodao je da je kod njih servisiranje bicikala tokom pandemije poraslo za čak 500 posto, istakavši kako su mnogi građani praktično izvukli bicikle iz podruma i donijeli na popravku kako bi ih ponovo mogli koristiti.
Izvor: Samir Jordamović, AnadolijaCijene bicikala u Sarajevu se kreću od 400 do 500 KM, oni malo jeftiniji, dok oni dosta skuplji koštaju i po nekoliko hiljada KM.
Prodaja bicikala je naglo porasla uslijed pandemije u mnogim zemljama, a kako navodi "The Guardian", najveći britanski trgovac biciklima je zabilježio porast prodaja neke biciklističke opreme za 500 posto tokom pandemije, a mnoge male prodavnice prodavale su cijele zalihe posljednjih sedmica i čekaju isporuku novih zaliha.
Kompanija u Bicesteru, koja obično prodaje 20-30 bicikala sedmično, sada prodaje oko 50 bicikala dnevno, a mnogi Britanci su tražili popravku i servis starih bicikala.
Osim toga, već godinama mnogi gradovi širom svijeta užurbano rade na poboljšanju biciklističke infrastrukture kako bi dodatno promovisali vožnju biciklom kao način dnevnog prijevoza za svakoga. U Njemačkoj su proširene trake za bicikle, a u Parizu će biti napravljeno oko 650 kilometara biciklističkih staza.