• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Finansiranje kampanje pod prismotrom: Stranke moraju imati poseban račun i podnijeti izvještaj prije izbora

 Željko Svitlica
Autor Željko Svitlica

Sredstva za finansiranje izborne kampanje stranke primaju i troše isključivo putem posebnog računa za finansiranje troškova izborne kampanje, o čemu su politički subjekti prvi put dužni da podnesu izvještaj tri dana pred izbore.

 poseban račun za finansiranje kampanje Izvor: Gettyimages, Kritchanut/iStockphoto

Predsjednik Centralne izborne komisije /CIK/ BiH Irena Hadžiabdić je naglasila da će CIK te izvještaje predstaviti javnosti tri dana nakon izbora.

"Kada je riječ o troškovima izborne kampanje i političkih subjekata, oni su limitirani brojem birača u našim opštinama i gradovima. CIK je objavio broj birača za svaku izbornu jedinicu", rekla je Hadžiabdićeva na konferenciji za novinare u Sarajevu.

Precizirala je da je taj broj osnov za određivanje maksimalnog iznosa sredstava koje politički subjekt može potrošiti za finansiranje izborne kampanje.

"Maksimalno dozvoljeni iznos izračunava se tako što se broj birača u izbornim jedinicama, a politički subjekt ima kandidatsku listu ili kandidata, to množi sa 0,30 KM za izbore za načelnika odnosno gradonačelnika i za članove opštinskog vijeća odnosno Skupštine opštine", navela je Hadžiabdićeva.

Ona je rekla da mediji u BiH treba da pravično, profesionalno i stručno prate izborne aktivnosti, uz dosljedno poštivanje novinarskog kodeksa, te napomenula da u emisijama elektronskih medija nijedan politički subjekt ne može imati povlašten položaj u odnosu prema drugom političkom subjektu.

"Informisanje o redovnim aktivnostima funkcionera na svim nivoima vlasti dopušteno je u okviru informativnih programa elektronskih medija, bez direktnog ili indirektnog navođenja njihove kandidature na izborima i stranačke pripadnosti, kad god se radi o aktivnostima koje proizilaze iz zakonom utvrđenog dijelokuga organa kojim pripadaju", precizirala je Hadžiabdićeva.

Ona je pozvala političke subjekte da se u toku izborne kampanje uzdrže od izjava koje dižu tenzije, da vode fer izbornu kampanju, a predstavnike medija i birače, da daju doprinos da kampanja i cijeli izborni proces proteknu u demokratskom okruženju.

Govoreći o dosadašnjim aktivnostima CIK-a, Hadžiabdićeva je podsjetila da je usvojeno gotovo 50 podzakonskih akata, te da su imenovana 583 člana opštinskih i gradskih izbornih komisija koje su operativne i završen je proces ovjere političkih subjekata i kandidata.

Portparol CIK-a Maksida Pirić precizirala je da se zabrane preuranjene izborne kampanje odnose na aktivnosti političkih subjekata, ali ne i na medije i njihovu najavu aktivnosti političkih stranaka u izbornoj kampanji.

(MONDO)

Povezuanoi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE