• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Trujemo se "strancima", a domaće propada!

Domaće voće rađa i propada u izobilju jer BiH kroz zakonsku regulativu forsira proizvodnju sokova koji se prave od uvezenih sirovina.

 Trujemo se "strancima", a domaće propada! Izvor: MONDO

Hakija Porobić, stručnjak iz oblasti proizvodnje i prerade prehrambenih proizvoda tvrdi da je su vještačke boje i vještačke arome jedini sastojci u osvježavajućim bezalkoholnim pićima i sličnim proizvodima.

Govoreći o prevarama koje se provode nad potrošačima s kojekakvim sokovima iz "garažne proizvodnje", koji su preplavili bh. tržište, Porobić kaže da su oni ukusni, ali da su štetni za zdravlje, piše "Dnevni avaz".

Govoreći o ledenim čajevima, kaže da se njihov sadržaj, osim vode, svodi samo na šećer, vještačku boju i vještačku aromu, koji su u veoma velikom procentu uzroci pretilosti.

"Jedan od prvih upečatljivih primjera obmane potrošača putem ovih pravilnika sadržan je u njihovom zvaničnom nazivu, a to je pojava novog termina za neki izmišljeni proizvod, odnosno za neku nepostojeću prirodnu sirovinu - "voćni nektar". Naučno poznata činjenica je da voćni nektar kao sastavni dio plodova bilo koje vrste voća uopšte ne postoji", objašnjava Porobić.

Drugi flagrantan primjer obmane potrošača putem ovih pravilnika, dodaje on, jeste i formulacija "slični proizvodi". Kaže da su ovako površne, konfuzne, nedorečene i nejasne formulacije naziva tako značajnih akata nedopustive i njihova isključiva namjena u primjeni je obmana potrošača.

"Stupanjem na snagu ovakvih pravilnika zadati su teški udarci u leđa jednoj perspektivnoj poljoprivrednoj grani kao što je naše voćarstvo i prerađivačko-proizvodna industrija voća u voćne sokove", kaže Porobić.

On potrošačima poručuje da ne trebaju slijepo vjerovati reklamama i deklaracijama na sokovima koje govore o 50 i 100-postotnom udjelu voća.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE