Transparency International u BIH (TI BIH) dobio je odgovor Gradske uprave Grada Bijeljina u kojem se potvrđuje da su nedavno istaknuti bilbordi na kojima se nalazi slika aktuelnog gradonačelnika plaćeni budžetskim novcem.
U odgovoru se navodi da kampanja "Za buduće generacije" nije zloupotrebljena za izbornu promociju nego da se radi o "promociji razvojnih potencijala".
Što se tiče isticanja slike aktuelnog gradonačelnika koji je i kandidat na predstojećim izborima, navode da je to "dio propagandnih napora da se na što bolji način predstave potencijali i sačuva imidž grada koji se razvija".
"Cilj kampanje je predstavljanje niza razvojnih projekata koji su završeni, u toku ili će biti realizovani u narednom periodu. Na čelu Gradske uprave već duže od deceniju i po gradonačelnik Mićo Mićić i kao takav, najodgovorniji za fukncionisanje Gradske uprave i trošenje budžetskih sredstava, pa je u tom smislu na ovim vizuelnim materijalima, uz Grb Grada Bijeljina i slogan 'za buduće generacije' istaknuta i fotografija gradonačelnika Mićića. Ističemo da nije bilo zloupotrebe javnih sredstava za političku kampanju, nego isključivo za promociju razvojnih potencijala Grada Bijeljina", navodi se u odgovoru Gradske uprave u kojem se tvrdi da je cijela kampanja plaćena 6 000 KM.
Ovaj slučaj TI BIH je prijavio Centralnoj izbornoj komisiji zbog preuranjene izborne kampanje a s obzirom na priznanje da se radi o javnim novcu, prijava će biti dopunjena i zbog kršenja zakona o finansiranju političkih partija, jer je javnim institucijama zabranjeno da finansiraju političke subjekte.
TI BIH ističe da se radi o opasnom presedanu jer reklamiranje javnih institucija kojima se promovišu kandidati na izborima postaje sve učestalija praksa, što dodatno košta poreske obveznike koji svake godine izdvajaju 19 miliona KM upravo za finansiranje političkih partija. Objašnjenje da se ne radi o izbornoj kampanji nego predstavljanju projekata koji su završeni ili će biti realizovani, ne može biti prihvatljivo, jer se izborna kampanja većine stranaka svodi upravo na ta dva segementa.
U gotovo istom slučaja TI BIH je uputio žalbu zbog „ćutanja administracije“ Gradu Banjaluka koji već dugo odbija objaviti informaciju o tome koliko budžetskog novca je potrošeno na kampanju „Banjaluka se gradi“. U ovoj javnoj kampanji se takođe kroz plaćeno oglašavanje u spotovima promoviše aktuelni gradonačelnik a kroz bilborde i 3D projekcije daju izborna obećanja.
TI BIH je CIK- u prijavio i slučaj iz Visokog gdje su u javnoj kampanji „Voda za 12 000 stanovnika“ takođe istaknuti bilbordi sa slikom aktuelne gradonačelnice u kojima se promoviše ono što je urađeno do sada i obećavaju novi projekti.