Da li će kondomi uskoro postati glavni modni dodatak?
Kada je Džulija Foks, bivša djevojka Kanjea Vesta i glumica u usponu, prošetala u odjeći od kondoma, fotografije su obišle svijet. Za ženu koja naslovnice puni skandalima, to je bilo potpuno normalno. Ne samo da je prošetala u najminimalnijem miniću koji možete da zamislite, nego je grudi i noge prekrila kondomima, a u ruci držala torbu od kondoma. "Nova moda", rekli bi mnogi. Možda za nečiji ukus i bizarna, ali je činjenica da sve više svjetski poznatih brendova pravi kolekcije sa prezervativima u srcu dizajna.
Prošle godine imali smo prilike da čitamo o slaboj potražnji za kondomima. Prodaja im je pala za 40 odsto, zbog čega su mnogobrojne kompanije željele da razviju novi biznis kako bi spasili poslovanje. Jedna od njih, malezijska kompanija "Karex Berhad", koja proizvodi više od 5,5 milijardi kondoma godišnje, saopštila je da će se diverzifikovati u rastući biznis proizvodnje medicinskih rukavica, kako bi povećala prihode, pošto im je potražnja opala.
Izvor: ProfimediaNakon pada prodaje, prezervativi ponovo dobijaju pažnju, ali za druge svrhe. Kada pogledate revije svjetskih dizajnera, možda nećete ni primijetiti da se na određenim odevnim komadima nalazi makar jedan prezervativ. Naravno, postoje i oni koji promovišu ekstravagantni stil, te su tako nastale i čitave haljine koje su skrojene isključivo od prezervativa. Zašto? Cilj je promovisanje bezbjednog intimnog odnosa.
"Trudimo se da širom svijeta normalizujemo razgovore o intimnim odnosima. Korišćenje kondoma na ovakve načine naglašava činjenicu da je bezbjedan intimni odnos od kulturnog i društvenog značaja", rekao je Nikolo Skala, globalni marketing menadžer za "Durex". Ovu kampanju podržale su i pojedine poznate ličnosti. Nakon Džulije Foks, Rijana je uspjela da izazove veliku pažnju kada se trudna pojavila u majici sa natpisom: "Upotrebite kondom".
A mountain of over 200,000 condoms at the#Dieselshow to start#MFWpic.twitter.com/itRRXyeIzB
— Vanessa Friedman (@VVFriedman)February 22, 2023
Takođe, brend "Saint Laurent", plasirao je kondom umotan u zlatnu ambalažu sa logom brenda. Prodaje se po cijeni od 5 dolara, odnosno. Pojedini brendovi dizajnirali su kožne futrole za prezervative, koje se danas prodaju za 55 dolara .
"Veliki dio mode jeste i uvijek će biti da provocira", kažu modni dizajneri.
(MONDO)