Povisen holesterol Ovo treba da znate o ishrani

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Povišen holesterol: Ovo treba da znate o ishrani

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Nije dobro ako vam je povišen holesterol, a evo koje namirnice u tom slučaju treba jedete, šta da izbegavate...

  Ukoliko vam je holesterol povišen, verovatno se pitate koje navike treba da promenite kako biste ga vratili u normalu.

Gastroenterolog dr Rašini Radž savetuje da maksimalno smanjite unos zasićenih amsti, poput crvenog mesa, i da izbegavate trans masti što više možete.

Pomoći će i da unosite više proteina, poput kravljeg mleka, i rastvorljivih vlakana. Ova vlakna koja se nalaze u ovasu, prokelju i crnom pasulju, snižavaju apsorpciju holesterola u krvotoku. Gastroenterolog savetuje da unosite između pet i deset grama ovih vlakana dnevno.

I omega-3 masne kiseline mogu da budu od pomoći – iako nemaju direktan uticaj na holesterol, dobre su za srce.

A kada je reč o životnom stilu, doktor savetuje skidanje viška kilograma, redovne fizičke aktivnosti (po 30 minuta dnevno pet dana u nedelji).

S obzirom da sve to ponekad nije dovoljno, važno je da se konsultujete sa lekarom o tome da li su vam potrebni lekovi.

Kada je reč o jajima, koja su dobila negativnu reputaciju zbog holesterola, gastroenterolog kaže da tip holesterola koji se nalazi u ovoj namirnici nije razlog za brigu. Drugim rečima, ako volite jaja a imate povišen holsterol, sasvim je u redu da ih ponekad jedete. Uostalom, jaja sadrže dosta vitamina, minerala i skoro šest grama proteina.

Naravno, sve to nije izgovor niti razlog da preterujete u konzumiranju jaja – u svemu treba imati meru, kaže doktor.

U vezi sa tim da treba povećati unos vlakana, doktor kaže da je svestan da upravo vlakna mnogima stvaraju gasove i dovode do nadutosti, ali dr Radž ističe da je trik u tome da počnete polako.

"Dajte telu vremena da se navikne na vlakna, pa onda polako povećavajte količinu koju unosite".

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA

loader