Ovo su najbolje i najgore boje automobila za preprodaju.
Boja vozila može uticati na njegovu vrijednost i do 5.000 dolara (4.500 evra), prema novom istraživanju iSeeCars.com. Ova studija je uporedila podatke o cijenama za više od 1,3 miliona trogodišnjih polovnih automobila kako bi utvrdila uticaj boje na preprodajnu vrijednost. Prosječan automobil izgubi 22,5 odsto svoje vrijednosti nakon tri godine, ali žuti automobili izgube samo 13,5 odsto, što znači uštedu od preko 3.000 dolara (2.600 evra) u poređenju sa prosječnim vozilom.
Žuti, bež, narandžasti i zeleni automobili svi gube manje od 20 odsto svoje vrijednosti. Zlatni, braon i crni automobili najviše gube na vrijednosti, preko 10.000 dolara (8.900 evra) nakon tri godine.
"Žuti automobili i dalje predstavljaju najveću razliku između toga koliko ih se proizvodi i koliko ljudi želi jedan," rekao je glavni analitičar iSeeCars-a Karl Brauer. "Iako ne mnogo ljudi želi žuti automobil, očigledno je da ima više onih koji ga žele nego što ih postoji, zbog čega žuti automobili dobro prolaze na sekundarnom tržištu. Isto se može reći i za narandžaste i zelene, boje koje ne viđate često, ali su očigledno traženije nego što ih ima u ponudi."
Žuti automobili najbolje zadržavaju svoju vrijednost, gubeći 60 odsto manje od prosječnog vozila. Studija je pokazala da prosječno vozilo izgubi 22,5 procenata (9.674 dolara) svoje vrijednosti nakon 3 godine. Ali žuti automobili izgube samo 13,5 procenata (6.588 dolara). To znači da žuti automobil može uštediti vlasnicima – ili koštati kupce – više od 3.000 dolara u poređenju sa prosjekom na tržištu. Ostale boje koje iznad prosjeka zadržavaju svoju vrijednost uključuju bež, narandžastu, zelenu, crvenu, belu i plavu.
Crna i srebrna na nezavidnoj poziciji
Žuta boja je takođe predvodila iSeeCars-ovu studiju o deprecijaciji boje automobila za 2022. godinu. Narandžasta boja je prošle godine zauzela drugo mjesto, ali je pala na treću poziciju u 2023. godini, preteknuta od strane bež boje, koja se popela sa 9. mjesta zahvaljujući svom dobrom učinku u segmentu kamioneta.
"Kupci koji traže boje koje su popularnije, a ipak dobro zadržavaju vrijednost, trebali bi razmisliti o crvenoj i bijeloj," rekao je Brauer. "Ove boje nisu toliko ekstremne kao žuta ili narandžasta, što ih vjerovatno čini prihvatljivijim za prosječnog potrošača."
"Primijetite kako dvije od najpopularnijih boja, srebrna i crna, zauzimaju mjesta pri dnu liste," rekao je Brauer. "Mnogi potrošači i prodavci vjerovatno smatraju ove boje 'sigurnom' u smislu široke prihvaćenosti, ali su previše uobičajene da bi pomogle automobilu da zadrži svoju vrijednost."
Rangiranje boja i preprodajna vriednost se menjaju kada se razmatraju glavni tipovi vozila. iSeeCars je analizirao uticaj boje u šest glavnih kategorija vozila. "Zanimljivo je vidijeti kako se rangiranje boja mijenja kroz segmente vozila, odražavajući promjene u preferencijama na osnovu tipa vozila koje neko kupuje," istakao je Brauer. "Još zanimljivije je stalno nisko rangiranje navodno popularnih boja poput crne i srebrne".
(Bizlife/MONDO)