• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ljudima je dosta "Crnog petka"? Prodaja pala prvi put u istoriji "praznika"

 Vensa Kerkez
Autor Vesna Kerkez

Od kada postoji Crni petak ovo se nije desilo…

Ranije procjene tržišta uvjeravale su nas da će svaki novi Crni petak, novembarski posljednji petak u tom mjesecu kad svi kupuju besomučno, rasti iz godine u godinu, posebno od kada se ljudi navikavaju na onlajn kupovinu i na kupovinu uz ozbiljnije popuste, nego što je to inače tokom godine slučaj.

Ipak, prodaja tokom Crnog petka 2021. godine prvi put je pala od kada ovaj "praznik" postoji, i to za oko 100 miliona dolara.

Možda će vas zanimati

Prema procjeni Adobe kompanije, prodaja tokom ovog i prodaja tokom Dana zahvalnosti u domenu onlajn prodaje pala je sa 9 milijardi dolara tokom 2020. godine na nešto ispod 8,9 milijardi tokom ove godine samo u SAD, a kompanija procjenjuje da je slična situacija i u većini ostatka sveta.

Što se SAD-a tiče, to je za oko 100 miliona dolara ili nešto više od te brojke manje ove godine.

Iako ovo nije alarmantan pad, u Adobe kompaniji smatraju da on je rezultat naznaka novog trenda - kupci će kupovati onda kada osjete potrebu za tim, a ne samo tokom jednog jedinog dana. Ove godine rasprodaje su počele već u oktobru i mnogi kupci širom SAD i svijeta su iskoristili akcije već tada, ne mareći za Crni petak, objavio je Engadget.

Proračun za Sajber ponedjeljak, prvi ponedjeljak posle posljednjeg petka u mjesecu novembru, kad se popusti nastavljaju i rasprodaje ono što je ostalo od Crnog petka, takođe pokazuje trend smanjene kupovine u SAD i Adobe predviđa da će kumulativna brojka ova tri praznika onlajn rasprodaja dostići između 10 i 11,3 milijarde dolara.

Tokom tri dana Crnog petka i vikenda ljudi su kupovali različite stvari. U petak su to bili najviše sitni kućni aparati, posebno uređaji za pečenje i prženje na ulju i vrelim vazduhom, u subotu su to bile bežične, posebno AirPods slušalice i jeftini iPad tableti, ali i Meta Quest 2 set za pomiješanu i virtuelnu realnost. Tokom subote izuzetno su traženi bili i Samsung i TCL televizori, a u nedjelju su se najviše kupovale igre - igrači su najviše uzimali Just Dance 2022 i Spider-Man: Miles Morales za PlayStation 4 i PlayStation 5.

Kupci su popuste i stvari tražili uglavnom preko telefona, čak 62,2% svih upita je došlo sa smartfona, a kupovinu je preko telefona ove godine obavilo preko 44% svih onlajn kupaca. To je skok od preko 10% u odnosu na 2020. godinu.

Bilo bi jako zanimljivo vidjeti statistiku domaćih kupaca i njihovih navika tokom kupovine za Crni petak, ali takvih podataka za našu zemlju još uvijek nema.

Anketa

Da li ste vi kupovali za Crni petak?

  • Kupljeno sve sa liste!

    0% (0)

  • Nije bilo onoga što mi je trebalo.

    75% (3)

  • Ne kupujem na Crni petak.

    25% (1)

Da li ste vi kupovali za Crni petak?

Rezultati

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales gameplay video (MobIT)
Izvor: PlayStation

(MONDO) 

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS