• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pazar na crni petak manji za 20 miliona maraka

 Bojana Ninković
Autor Bojana Ninković

Iako su i ove godine na "crni petak" u šoping centrima zabilježene velike gužve, većina građana je očigledno samo razgledala izloge, što potvrđuje i podatak da je pazar bio za čak 20 miliona maraka manji nego istog dana lani.

 crni petak kupovina tržni centri  Izvor: Vedran Ševčuk, mondo.ba

Kako prenosi Glas Srpske, Po uzoru na zapadne zemlje i domaći trgovci su za posljednji petak u novembru, dan za šoping i velika sniženja, pripremili zanimljive ponude za sve šopingholičare.

Međutim, sudeći po prometu preko fiskalnih kasa, mnogi su ove godine ustuknuli pred koronom i kupovinu odgodili za neke bolje dane.

Prema podacima Poreske uprave RS, ukupan evidentirani promet preko fiskalnih kasa u maloprodaji u Srpskoj 27. novembra ove godine iznosio je 7,12 miliona maraka, dok su lani na "crni petak", koji je bio 29. novembra, građani spiskali čak 27,65 miliona maraka.

Ekonomisti ističu da se proteklih godina pokazalo da se i u Srpskoj sve više usvaja američki koncept ponašanja i življenja, imajući u vidu činjenicu da je Amerika kolijevka "crnog petka". Međutim, ove godine situacija je drugačija s obzirom na pandemiju.

Možda će vas zanimati

"Sve što se događa proteklih mjeseci vezujemo za korona krizu. I tako mali promet preko fiskalnih kasa na 'crni petak' posljedica je pada kupovne moći stanovništva. Vidjeli smo velike gužve u tržnim centrima, nije da ljudi nije bilo, ali očigledno je malo kupovano", rekao je za "Glas Srpske" član Udruženja ekonomista RS SWOT Predrag Duduković.

Dodao je da se ni prodavci nisu baš prilagodili novonastaloj situaciji, pa je i to sigurno jedan od razloga zašto su pazari tanji u odnosu na prošlogodišnji "crni petak".

"Trgovci su zadržali nivo popusta kakav je bio i prošle godine. Građani su definitivno očekivali veća sniženja s obzirom na pad kupovne moći i korona krizu. Kada su došli na lice mjesta, uvjerili su se da sniženja nisu u skladu sa krizom, pa su se mnogi vratili kući praznih ruku", kaže Duduković.

U udruženjima za zaštitu potrošača kažu da se još na početku pandemije vidjelo da se svijest građana promijenila te da ne ubacuju stihijski stvari u korpe u marketima, već u kupovinu odlaze sa spiskovima.

Dodaju da je očigledno da ljudi usljed krize kupuju samo neophodne artikle i troše samo koliko moraju za osnovne životne potrebe.

Onlajn kupovina

Predrag Duduković ističe da ima i onih koji u vrijeme pandemije radije kupuju putem interneta.
"Primijeti se da je skočila onlajn prodaja, ali i plaćanje karticama. To još nije u istoj mjeri kao u EU, jer naš mentalitet je takav da želimo da vidimo i probamo stvari prije nego što ih kupimo", rekao je Duduković.

Pročitajte i ovo

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Goran

Naravno. Kada su popusti mizerni i to samo na odredjene artikle. Neka se nasi trgovci ugledaju na Crni petak u Americi gdje se cijene obaraju 70% pa i vise.

MONDO REPORTAŽE