Evidentno je da Nemci piju sve manje piva, što je nešto za šta smo mislili da nikada nećemo čuti. Ipak događa se, iz više razloga. Jedan od njih, možda i vodeći je trend zdravijeg načina života i životnih navika.
Njemačke pivare su prošle godine zabilježile istorijski nizak obim prodaje piva, uprkos Evropskom prvenstvu u fudbalu koje je letos održano u ovoj zemlji, kao i tradicionalnoj manifestaciji Oktobarfest koji godinama okuplja sve veći broj pivopija i ljubitelja njemačke tradicije i kulture.
Ukupna prodaja opala je za 1,4 odsto u odnosu na 2023. godinu, sa 8,3 milijarde litara, saopštio je njemački Savezni zavod za statistiku, prenosi DPA.
To je novi rekord u dugogodišnjem padu potrošnje, jer Nijemci piju sve manje piva.
Ni ponovni rast izvoza nije uspio da poboljša bilans. Prema poreskim podacima, prodaja na domaćem tržištu pala je za dva odsto, dok je izvoz porastao za 1,6 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
U statistici nisu bezalkoholne vrste piva, koje se ne oporezuju i već godinama bilježe stalni rast.
Od 2014. prodaja je smanjena za 13,7 odsto, odnosno za 1,3 milijarde litara. Sada je na najnižem nivou od ujedinjenja Nemačke.
Ključni razlozi su trendovi ka zdravijem načinu života sa manje ili bez alkohola, kao i starenje društva.
Njemački savez pivara opisao je 2024. kao "vožnju rolerkosterom".
Dok je do maja domaća prodaja piva bilježila rast od 2,5 odsto, tržište je preko leta neočekivano prešlo u minus. Na to su, kako navodi savez, uticale "vremenske neprilike", uključujući kišne periode u proljeće i ljeto.
Mnogi odlasci na pivo bukvalno su pali u vodu, a pogođeni su bili i događaji u vezi sa Evropskim prvenstvom u fudbalu.
Kišni jun bio je najgori mjesec za prodaju piva u poređenju s prethodnom godinom, sa padom od 13,5 odsto.
(EUpravo zato/biznis.rs)