• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ministri traže duži rok, koncesionari se slažu

Ministri iz DS, G17 plus i SDP traže od premijera sednicu Vlade i produženje roka koncesionaru za autoput Horgoš-Požega. Koncesionari se slažu.

 Ministri traže duži rok, koncesionari se slažu Izvor: MONDO

Ministri iz Demokratske stranke, G17 plus i SDP uputili su predsedniku Vlade Vojislavu Koštunici predlog da sazove sednicu Vlade na kojoj bi se odlučivalo o predlogu da se koncesionaru za autoput Horgoš-Požega omogući dodatni rok od 90 dana da obebedi finansijsku konstrukciju za tu investiciju.

Predstavnici koncesionara slažu se s tim predlogom, navodi Tanjug.

Kako ta agencija saznaje izvora bliskih Vladi Srbije, predstavnici konzorcijuma "Por-Alpina", koncesionara za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, i "Dojče banke" razgovarali su sa potpredsednikom Vlade Srbije Božidarom Đelićem.

U pismu premijeru, ministri navode da je izgradnja tog autoputa od vitalnog značaja za Srbiju, njenu privredu i građane.

"Nažalost, činjenica je da koncesionar Alpina-Por nije ispunio sve tehničke i finansijske uslove predviđene Ugovorom o koncesiji, kao uslov za početak radova", navode ministri. Dodaje se da će, ako ne bude sazvana sednica Vlade, 31. marta u ponoć Ugovor o koncesiji postati ništav, "što ne bi bilo u interesu građana Srbije".

"Uvereni smo da shvatate nužnost predloženih koraka", navodi se u pismu upućenom Koštunici koje su potpisali potpredsednik Vlade Božidar Đelić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i ministar rada i socijalne politike Rasim Ljajić.

Božidar Đelić ocenio je ranije da - iako je činjenica da nisu obezbeđene ni finansijske ni tehničke granacije - to ipak nije razlog da se ugovor sa koncesionarom poništi. Zbog značaja posla treba da se nađe zajednički jezik, naglasio je on.

Đelić je rekao da je ovaj predlog iznet i juče na sednici Vlade, ali da je Koštunica odbio da se o tome raspravlja sa obrazloženjem da to nije bilo na dnevnom redu. Zbog toga je taj predlog i formalno upućen i on bi trebalo da bude jedina tačka dnevnog reda na vanrednoj sednici Vlade Srbije.

Đelić je izrazio ubeđenje da će "Koštunica preuzeti odgovornost" i zakazati sednicu jer je to u interesu građana Srbije.

Mlađan Dinkić izrazio je nadu da će "premijer (Vojislav Koštunica) shvatiti da je to važan projekat i da bi trebalo da damo taj dodatni rok kako bi koncesionar obezbedio finasijsku konstrukciju prema ugovoru".

Ukoliko se to učini, prema rečima Dinkića, radovi na izgradnji autoputa bi "mogli da krenu na obostrano zadovoljstvo". On je rekao da je pre početka radova potrebno tačno saznanje da će koncesionar finansirati izgradnju autoputa, a ne da će se Srbija zaduživati i da će "građani plaćati ceh".

Vlada je na sednici u četvrtak većinom glasova odbacila predlog Ministarstva za infrastrukturu o započinjanju radova na izgradnji autoputa Horgoš-Požega.

Na konferenciji za novinare posle sednice, koju je obeležila žestoka svađa ministara, ministar za infrastrukturu Velimir Ilić je, nakon sednice Vlade, izjavio da je trebalo da radovi počnu u sredu, 1. aprila, ali su blokirani zbog odluke dela Vlade (DS i G17) da glasaju protiv toga.

Ako bi se postigao dogovor o održavanju telefonske sednice Vlade, ona bi morala biti održana do 31. marta, jer tada ističe rok koncesionaru za završsetak finansijske konstrukcije.

Krajem marta prošle godine Vlada Srbije je skopila koncesioni ugovor sa konzorcijumom Por o izgradnji autoputa Horgoš-Požega.

Koncesionar je do kraja marta ove godine trebalo da dostavi bankarsku garanciju da je obezbedio pare za ukupnu investiciju koja je procenjena na više od milijardu evra, ali je pre nekoliko dana zatražio od Vlade Srbije da mu se odobri gradnja i bez te garancije u celosti, već samo za prvu godinu radova.

Autoput je trebalo da bude dug 244 kilometra, a deo kroz Vojvodinu je najvećim delom izgrađen.

(agencije/MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE