Naučnici otkrili opasan asteroid, postoji šansa da će pogodi Zemlju

vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Nazvan 2023 DW, novootkriveni asteroid je jedini poznati objekat koji se nalazi na listi objekata koji prijete da pogode Zemlju.

Otkriven asteroid koji juri ka Zemlji Izvor: Pixabay

Da li ste jedna od onih osoba koja voli da planira unaprijed? Ukoliko jeste, odnosno ukoliko već imate ideju gdje ćete sa voljenom osobom provesti Dan zaljubljenih 2046. godine, bojimo se je možda dobra ideja da bar na neko vrijeme odložite svoje planove jer su astronomi otkrili asteroid za koji tvrde da će baš tog dana, za 23 godine, možda udariti u Zemlju.

Prema kalkulacijama agencije NASA, šanse da će našu planetu pogoditi novootkriveni asteroid veličine olimpijskog bazena su 1 u 560. Ukoliko ste optimističniji, možda je bolje da se uzdate u proračune Evropske svemirske agencije (ESA), koja je procenila da su šanse udara 1 u 625.

Novootkriveni asteroid, nazvan 2023 DW, jedini je poznati objekat u svemiru koji se na skali rizika agencije NASA rangira između 1 i 10 - svi drugi objekti ocijenjeni su nulom, što ukazuje da ne postoji rizik od sudara sa Zemljom. NASA kaže da procjena rizika 2023 DW ocenom 1 znači da je sudar izuzetno malo verovatan i da nema razloga za zabrinutost javnosti.

Ova procjena rizika je zasnovana na inicijalnim proračunima, ali je velika šansa da će se ta procjena promijeniti u narednim nedjeljama dok naučnici vrše dodatne analize. Naravno, ništa ne garantuje da rizik neće postati veći, ali nije rijetkost da novootkriveni asteroidi djeluju strašnije nego što zaista jesu.

Međutim, postoji i dobra vijest, a to je da čak i ako 2023 DW udari u Zemlju, nastavak postojanja čovječanstva neće biti doveden u pitanje. Veličina ovog asteroida je duplo veća od onog koji je eksplodirao iznad Čeljabinska 2013. godine, što znači da bi izazvao značajnu štetu ukoliko bi pao na grad ili naseljeno mjesto, ali posljedice ne bi bile globalne.

Naravno, ukoliko se pokaže da će 2023 DW sa sigurnošću udariti u našu planetu, to ne znači da će planetarna odbrana sjedeti skrštenih ruku - prošle godine, NASA je izuzetno uspješno izvela DART misiju, koja je imala cilj da promijeni orbitu manjeg od dva asteroida.

Ipak, ukoliko vas zanima kako bi izgledao pad asteroida na Srbiju, i kakve bi posljedice takav događaj imao, ovde možete pročitati sve o našoj simulaciji ili pogledati galeriju ispod.

(MONDO)