Najsmrtonosniji i najopasniji put u Srpskoj je Karanovac - Crna Rijeka na izlazu iz Banjaluke prema Jajcu na kojem je u prvih devet mjeseci poginulo devet, a teško povrijeđeno šestoro ljudi.
Crna statistika Ministarstva unutrašnjih poslova RS pokazuje da je u RS od januara do septembra u saobraćaju poginulo 98 ljudi, što je manje za 17,7 odsto nego u istom prošlogodišnjem periodu. Teške povrede u istom periodu je zadobilo 528 lica, što je za sedam odsto manje nego lani.
Iako statistika pokazuje blagi pozitivan trend, stanje na putevima i dalje je daleko od zadovoljavajućeg, piše "Glas Srpske".
Osim puta Karanovac - Crna Rijeka, kobnih nesreća je bilo i na drugim putnim pravcima. Među njima su Klašnice - Prnjavor, gdje su poginule dvije, a sedam osoba je teško povrijeđeno, koliko je i na putu Gradiška - Nova Topola i Banjaluka (Rudarska) - Stari Majdan.
I na putu Čelinac - Ukrina poginulo je dvoje, a teško je povrijeđeno šest lica, dok su na putu Podnovlje - Šešlije dva lica poginula, a četiri teško povrijeđena.
MUP RS apeluje na sve učesnike u saobraćaju da budu oprezni i da poštuju zakonske propise i na taj način zaštite svoj i živote drugih učesnika u saobraćaju. Isti apel stiže i iz asocijacija koje se bave bezbjednošću saobraćaja. Direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja RS Milija Radović smatra da bolji putevi i oštrije kazne za nesavjesne vozače mogu uticati na manji broj nesreća. Radović kaže da je predložio da u novom zakonu o bezbjednosti saobraćaja u BiH bude i odredba kojom će vozačima biti oduzimana vozila za određene prekršaje i ukoliko ih budu ponavljali.
"Samo oštrijim kaznama moći ćemo sa ulica skloniti bahate vozače", istakao je Radović.
Ova kazna je u Sloveniji zaživjela još 2008. godine, a tamošnjim vozačima je samo u 2012. godini oduzeto više od 2.500 vozila.
"Prekršaji zbog kojih su njihovi državljani ostajali bez četvorotočkaša bili su, na primjer, ako u periodu od dvije godine naprave tri prekoračenja brzine u naseljenim mjestima ili ako voze pod uticajem alkohola", objašnjava Radović, koji se nada da će neko od poslanika predložiti isto ili bar slično rješenje.
Radović kaže da, osim kazni, treba uraditi i detaljne analize kada je u pitanju saobraćajna signalizacija i stanje na putevima kako bi vozači bili bezbjedniji u saobraćaju. U "Putevima RS" kažu da već rade na tome i da kontinuirano prate stanje bezbjednosti saobraćaja na svim magistralnim i regionalnim putevima i da svake godine saniraju određen broj opasnih mjesta. Ističu da opasna mjesta koja ne uđu u jednogodišnji program rekonstrukcije moraju biti adekvatno obilježena.
"Kao primjer izdvajamo lokaciju Surjan, koja je identifikovana kao opasno mjesto na magistralnom putu M16. Ona je dodatno označena i obezbijeđena signalizacijom i opremom", objašnjavaju u "Putevima RS".
Milija Radović kaže da je na kraju avgusta u BiH evidentirano 56 miliona KM duga na osnovu nenaplaćenih kazni za saobraćajne prekršaje.
"Najčešći prekršaji bili su vožnja bez položenog vozačkog ispita ili vozačke dozvole i upravljanje neregistrovanim vozilima", rekao je Radović.
Dionice sa najviše poginulih i povrijeđenih:
Karanovac - Crna Rijeka
- 9 poginulih
- 6 teško povrijeđenih
Klašnice - Prnjavor
- 2 poginulih
- 7 teško povrijeđenih
Gradiška - Nova Topola
- 2 poginulih
- 7 teško povrijeđenih
Banjaluka (Rudarska) - Stari Majdan
- 2 poginulih
- 7 teško povrijeđenih
Čelinac - Ukrina
- 2 poginulih
- 6 teško povrijeđenih
Podnovlje - Šešlije
- 2 poginulih i
- 4 teško povrijeđenih