Novo "zlatno" pravilo ishrane

Autor:

Znate li šta je pravilo "30 nedeljno"? Objasnićemo vam!

Novo "zlatno" pravilo ishrane Foto: Guliver/Getty Images/bit245

Nutricionisti se slažu da je ključ zdravlja pravilna, redovna i umerena ishrana, bogata svežim sastojcima.

Svi koji žele da drže težinu pod kontrolom, ili pripaze na zdravlje, znaju da se trendovi zdrave ishrane menjaju maltene na svakih nekoliko nedelja.

Evo novog - pravilo "30 nedeljno"!

U našem organizmu, precizno sistemu za varenje, nalazi se 40 triliona bakterija koje obavljaju na hiljade funkcija. One "izvlače" hranljive materije iz unete hrane, proizvode vitamine i supstance kao što su masne kiseline.

Raznovrsna "zajednica" ovih bakterija usko je povezana sa zdravljem skoro svakog organa u telu, uključujući kožu i srce, ali i naš um. Bakterije naročito vole vlakna u sastojcima biljnog porekla.

Stručnjaci zato savetuju - unesite 30 različitih namirnica biljnog porekla nedeljno.

Možete da birate, jer su u njih uključene i žitarice, mahunarke, povrće, voće, biljke, začini... Njihova raznovrsnost doprineće zdravijem okruženju u sistemu za varenje, od čega će ceo organizam imati koristi.

Naročito je važno da se ne ograničite na samo nekoliko namirnica biljnog porekla, jer čak i one koje se smatraju "superhranom" možda odgovaraju samo određenom, ograničenom broju bakterija.

"Pošto različite bakterije obavljaju različite funkcije, želite da im ponudite što raznovrsnije namirnice koje će one dalje pretvoriti u mnoštvo supstanci korisnih za organizam," savetuje nutricionistkinja dr Megan Rosi.

Ona podseća da je za zdravlje sistema za varenje i bakterija koje u njemu borave važno i ne uzimati suviše antibiotika, koji će "počistiti" i korisne bakterije iz našeg organizma.

Ostale vijesti