Zeleni most ubuduće bi mogli da koriste samo pješaci jer hitne popravke koje bi omogućile saobraćanje vozila nisu ekonomski isplative i dugo bi trajale.
Navedeno je to u preporuci koju je Institut za urbanizam, građevinarstvo i ekologiju RS uradio za potrebe grada.
Od ove institucije traženo je da gradu predloži hitne sanacione mjere koje bi omogućile da se ovaj most koristi kao i do sada, dok grad u međuvremenu ne nađe način da obezbijedi sredstva za izgradnju novog.
"Naša je preporuka da ovaj prelaz preko Vrbasa koriste samo pješaci, uz sanaciju manjeg obima i to dijelom kojim su prolazila vozila, a ne postojećom pješačkom stazom. Druga polovina kolovozne trake ne bi bila u upotrebi jer je konstrukcija jako loša", kazao je za "Glas Srpske" naučni saradnik za oblast građevinarstva u ovom institutu Anđelko Cumbo.
Dodao je da se može sanirati postojeća konstrukcija za saobraćaj vozila, ali da to ne bi bilo isplativo.
"Potrebni su obimni radovi, što nije ekonomski isplativo, a i dugo bi trajalo, što takođe nije opravdano", kazao je Cumbo.
Mještani Obilićeva za MONDO: Hoćemo novi most!
U Odjeljenju za saobraćaj i puteve Gradske uprave rekli su da još čekaju zvaničnu preporuku Instituta.
"Prema onome što smo mogli da uočimo, malo je vjerovatno da ćemo moći sanirati konstrukciju Zelenog mosta koja bi se koristila dok se ne izgradi novi. To zahtijeva dosta vremena, ali i novca, i već smo počeli da preduzimamo neophodne korake", kažu u Gradskoj upravi.
Prijedlogom rebalansa budžeta grada planirana su sredstva za izradu projekta novog mosta.
"Prema procjenama, za izgradnju će nam najvjerovatnije biti potrebno oko tri miliona KM i imao bi dvije saobraćajne trake umjesto dosadašnje jedne", rekao je izvor.
Zeleni most je sagrađen 1959. godine kao privremeni prelaz. Banjalučani smatraju da je bezbjednost građana na prvom mjestu, ali da ovaj problem treba što prije riješiti.