Ugovor o koncesiji za izgradnju auto-puta Banjaluka–Prijedor, potpisan 2018. godine, ima klauzulu o tajnosti sve do potpisivanja ugovora o izvođenju radova, rekao je danas predsjednik Vlade RS Radovan Višković.
"Ugovor o koncesiji za izgradnju auto-puta Banjaluka – Prijedor, potpisan 2018. godine, ima klauzulu o tajnosti sve do potpisivanja ugovora o izvođenju radova, za koji očekujem da će biti potpisan vrlo brzo", rekao je danas premijer Radovan Višković na sjednici Narodne skupštine.
"Postoje obaveze koje treba da ispuni i jedna i druga strana, da bi se došlo do ugovora o izvođenju radova", naveo je Višković.
Ističe da je obaveza Republike Srpske da riješi imovinsko-pravne odnose, tj., da riješi koncesiju i eksproprijaciju na tom dijelu puta.
"Imamo po ugovoru 38,2 odsto da riješimo koncesija kako bi kineski partner mogao da podnijeti zahtjev za građevinsku dozvolu i time se obratiti banci za finansiranje", kaže premijer, prenosi RTRS.
Dodaje da je u ovom momentu ispunjeno preko 50 odsto eksproprijacije.
"Što se tiče trase, projektni zadatak, prema nalogu kineske strane, radila kompanija Institut za građevinarstvo - IG iz Banjaluke, a samu trasu i čestice kuda će trasa ići donijela je Narodna skupština Republike Srpske", rekao je Višković i dodao da apsolutno niko pojedinačno, pa ni predsjednik Vlade nije se bavio da li će trasa u nekom momentu zahvatiti nekoga ili neće.
Dodao je da se eksproprijacija sprovodi prema zakonu.
Vlada RS godinama odbija da objavi ugovor o izgradnji auto-puta Banjaluka-Prijedor, a u oktobru prošle godine Okružni sud u Banjaluci presudio je da Ministarstvo saobraćaja i veza nezakonito skriva taj ugovor od javnosti. Ugovor o gradnji potpisan je 2018. godine sa kineskom "Šandong grupacijom".
Auto-put bi trebalo da bude dužine 42 kilometra i koštaće 297 miliona evra. Prema će prema koncesionom ugovoru Republika Srpska garantovati godišnje 30 miliona evra putarine. Obaveza RS je da uradi eksproprijaciju zemljišta i da doplaćuje dio garantovanog iznosa ako se od putarina ne zaradi dogovorena suma. Investitor će obezbjediti novac za izgradnju, a u narednih 30 godina ubirati sredstva od putarine.
Brojni stanovnici sela na trasi auto-puta traže da se trasa promijeni.
(MONDO)