• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BiH preuzima svoj vazdušni prostor

Vazdušni prostor BiH od novembra 2010. godine trebalo bi da vode domaći kontrolori leta, kažu u Ministarstvu saobraćaja i komunikacija BiH

 BiH preuzima svoj vazdušni prostor Izvor: MONDO

Zamjenik ministra Mladen Simić rekao je za "Fokus" da bi već u aprilu iduće godine trebalo da počne testni rad Agencije za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi BiH.

Banjalučki list u izdanju za srijedu navodi da bi BiH sa ovom agencijom prvi put u svojoj istoriji dobila oblasnu kontrolu letenja i priliku da sama upravlja sopstvenim vazdušnim prostorom, te podsjeća da je nebo iznad BiH do sada kontrolisano iz dva centra - iz Zagreba i Beograda.

Vazdušni prostor BiH podijeljen je nevidljivom granicom na pravcu Derventa - Mostar još u bivšoj Jugoslaviji, a zapadni dio od te nevidljive linije povjeren je Zagrebu, dok o istočnom brine Beograd.

Simić smatra da je svako ulaganje u Agenciju, opremu i kadrove sasvim opravdano, te da će BiH, na duge staze, donijeti mnogo koristi, tim prije što se i u Evropi dešava svojevrsno pregrupisavanje u sistemu vazdušne navigacije.

"Već više od godinu dana provode se aktivnosti na redefinisanju CEAC projekta, čiji je potpisnik i BiH, zbog usaglašavanja s evropskom regulativom koja predviđa uvođenje funkcionalnih blokova vazdušnog prostora. CEAC će naslijediti takozvani FABC projekat, odnosno funkcionalni blok vazušnog prostora za centralnu Evropu. Ovim sporazumom predviđeno je da svaka potpisnica pruža usluge u odgovarajućem sektoru vazdušnog prostora" rekao je Simić za "Fokus".

On je podsjetio da je vrijednost projekta uspostavljanja oblasne kontrole letenja u BiH oko 15 miliona evra, te da je BiH taj novac obezbijedila kreditnim aranžmanom sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj.

Na pitanje ko će pružati usluge kontrole letenja, s obzirom na činjenicu da je BiH proteklih godina kuburila s kadrovima iz te oblasti, Simić je odgovorio da su se vazduhoplovne vlasti BiH na vrijeme uhvatile u koštac s tim problemima, tako da se 20 mladih kontrolora leta već nalazi na školovanju u nekim od evropskih centara.

Oni će, uz postojeće kontrolore, navodi Simić, biti u stanju da preuzmu odgovornost za bezbjednost putnika u vazdušnom prostoru iznad BiH.

Na pitanje koliko će kontrolori imati posla, s obzirom na činjenicu da su neki od najfrekventnijih vazdušnih puteva iznad BiH i dalje zatvoreni, zbog ukupne bezbjednosne situacije u regionu, Simić ističe da se tim pitanjem moraju pozabaviti političari, jer je u njihovim rukama otvaranje vazdušnog prostora.

"Nemam informacije o tome kada će vazdušni koridori koji preko BiH vode prema Kosmetu, i dalje prema Istoku, biti otvoreni za prelete, ali ostaje nada da će i to pitanje uskoro biti riješeno", rekao je Simić i istakao da će i to napuniti budžet BiH, jer se usluge vazdušne navigacije naplaćuju.

List podsjeća da taj finansijski kolač sada između sebe dijele provajderi, odnosno službe kontrole letenja Srbije i Hrvatske, dok BiH od toga dobije tek mrvice.

Stručnjaci procjenjuju da bi se, umjesto dosadašnjih desetak miliona dolara na račun BiH slivale daleko veće sume novca, od 15 do 20 miliona evra, ukoliko bi ona kontrolisala sopstveni vazdušni prostor.

Direktor Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH Đorđe Ratkovica potvrdio je "Fokusu" da će ova vazduhoplovna vlast zamijeniti sarajevsku adresu banjalučkom, odnosno da je već potpisan ugovor o zakupu prostora i da će u posljednjoj sedmici avgusta početi preseljene Direkcije iz Sarajeva u banjalučko naselje Obilićevo.

(MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE