Tokom kontrole tehničke ispravnosti vozila u BiH, od 1 566 kontrolisanih putničkih vozila čak dvije trećine ih je bilo neispravno - pišu "Nezavisne novine".
U BIHAMK-u kažu da je u Federaciji BiH kontrolisano ukupno 1 035 vozila, od kojih je čak 770 ili 74 odsto bilo neispravno. Kontrola Auto-moto saveza Republike Srpske u istom periodu je pokazala da je u RS od kontrolisanih 531 vozila, neispravno bilo 244, odnosno oko 46 odsto.
Kako su naveli u BIHAMK-u, u protekloj i ovoj godini najveći broj neispravnosti odnosio se na svjetlosno-signalne uređaje.
"Neispravnost električnih uređaja utvrđena je u 45 odsto vozila. Slijede vozila kod kojih je utvrđeno da je pokvaren mehanizam za kočenje i broj ovakvih vozila, u odnosu na prošlu godinu, porastao je za šest odsto", navode u BiHAMK-u.
U okviru tradicionalne akcije "Da li vozite tehnički ispravno vozilo - provjerite", koju je proveo Auto-moto savez RS, utvrđeno je, između ostalog, i da prosječna starost kontrolisanih putničkih vozila iznosi 19,1 godinu.
''Od ukupnog broja kontrolisanih vozila 30,3 odsto je imalo neispravan uređaj za kočenje koji čini aktivni element bezbjednosti vozila zbog čijeg loma, kvara ili otkazivanja može nastati saobraćajna nesreća'', saopšteno je iz Auto-moto saveza.
Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje saobraćaja iz Banjaluke, rekao je da su ti podaci katastrofalni i da bi trebalo da bude crveno svjetlo za nadležne.
Međutim, Ševal Kovačević, ovlašteni sudski vještak za saobraćaj u BiH, rekao je da situacija kada je u pitanju neispravnost vozila nije baš toliko katastrofalna kako su pokazali navedeni podaci, jer je tehnička ispravnost širok pojam.
"Postoje tri vitalna uređaja u automobilu koja utiču na ispravnost i to su uređaj za kočenje, za upravljanje i gume i oni bi trebalo da budu ispravni. Na drugoj strani auto može biti tehnički neispravan kada ne rade brisači ili sličan kvar. Ne kažem da ne postoji nemar vozača u BiH, ali to ipak nije u tolikoj mjeri", rekao je Kovačević.
(Srna)