Irv Gordon je za 52 godine u svom Volvo P1800S automobilu prešao 3.260.257 milja, odnosno 5.245.875 kilometara.
Ukoliko ste ikada kupovali polovan automobil, sigurni smo da je kilometraža bila jedan od ključnih faktora prilikom izbora. Takođe smo sigurni da ste od modela koji su prešli više od 200.000 kilometara bježali kao "đavo od krsta". Međutim, nije sve u distanci - daleko je bitnije ko je taj automobil vozio i na koji način ga je održavao. Zvuči kao izlizana fraza, ali najbolji dokaz za to je Irv Gordon.
Ovaj Amerikanac je 30. juna 1966. godine kupio crveni Volvo P1800S za 4.150 dolara, što je za tadašnjeg 25-godišnjaka bio ekvivalent godišnje plate. Ni sam nije mogao pretpostaviti da je to početak priče koja će trajati 52 godine, tokom kojih će Gordon ispisati stranice istorije automobilizma i zauvijek ostati upamćen kao prvi čovjek koji je u istom automobilu uspio da pređe 5 miliona kilometara.
Da cijela priča bude još impresivnija, njegov Volvo nikada nije doživio ozbiljan kvar.
Kako se Irv Gordon upisao u Ginisovu knjigu rekorda
Izvor: YouTube / IGNITIONGordon je svoj automobil kupio kako bi putovao do osnovne škole u kojoj je radio kao nastavnik, koja je bila udaljena 100 kilometara od njegovog doma na Long Ajlendu.
Koliko je Irv volio da provodi vrijeme za volanom svog automobila se moglo vidjeti od samog početka. Već narednog ponedjeljka, samo četiri dana nakon kupovine, ovaj Amerikanac se pojavio na prvom servisu, sa pređenih 2.400 kilometara.
Izvor: YouTube / HagertyU godinama koje su uslijedile, Gordon je svakog dana u prosjeku prelazio 270 kilometara. Zvuči kao mnogo, ali ukoliko uzmemo u obzir da mu je do posla i nazad bilo potrebno 200 kilometara, kao i da je, po njegovim riječima, uvijek nalazio razlog da negdje ide, jasno je kako su se brojke na odometru množile.
Nakon 21 godinu redovne vožnje, nastavnik je 1987. premašio brojku od milion pređenih milja (1,6 miliona kilometara), a Volvo mu je za to dostignuće poklonio novi 780 Coupe. Međutim, iako je u novom automobilu uspio da pređe 725.000 kilometara prije nego što ga je prodao, nije se odrekao svog starog četvorotočkaša, kojeg je nastavio da vozi.
Izvor: YouTube / HagertyNakon što je prepoznat od strane proizvođača, Gordonov Volvo P1800S je 1998. godine prvi put ušao u Ginisovu knjigu rekorda, kao automobil sa najvećom kilometražom, i to u momentu kada je na njegovom odometru bilo ispisano 2,72 miliona pređenih kilometara.
"Očekujem da ću voziti automobil dok ništa ne ostane od mene", rekao je Gordon. "Bolje se drži nego ja... Auto će i dalje biti tu."
Izvor: YouTube / HagertyTako je i bilo. Do svoje smrti u novembru 2018. godine, Irv Gordon je uživao da vrijeme provodi za volanom, a u svom vijernom P1800S je uspio da pređe čak 3.260.257 milja, odnosno 5.245.875 kilometara, i uđe u legendu.
Nastavnik je jednom prilikom kroz šalu ponudio proizvođaču da otkupi njegov automobil za dolar po pređenoj milji, a iako do takvog dogovora nije došlo, Volvo mu je nakon pređenih 3 miliona milja ponovo poklonio automobil (Volvo XC60). Ipak, Volvo je nakon Gordonove smrti postao vlasnik ovog legendarnog četvorotočkaša, koji se i danas pažljivo vozi u njegovu čast.
Više od 5 miliona pređenih kilometara bez ijednog ozbiljnog kvara
Izvor: YouTube / HagertyIako je brojka od 5.245.875 pređenih kilometara impresivna, još impresivnije je da je Volvo P1800S to uspio da izvede bez ijednog ozbiljnog kvara. Ovaj uspjeh nesumnjivo svjedoči o kvalitetnom radu Volvo inženjera, ali teško da bi bio moguć da Irv Gordon nije redovno održavao svoj automobil.
Zapravo, Amerikanac je uspostavio pravila kojih se strogo pridržavao, pa osim zabrane da se jede i pije u kabini, niko osim njega nije smio da vozi automobil. Međutim, ono što je Gordon izdvajao kao ključ uspjeha jeste da je do slova pratio uputstvo za održavanje vozila.
Kako se redovno sam brinuo o svom automobilu, serviseri tokom prvih 500.000 milja nisu morali gotovo ništa da rade, a uprkos njihovim savjetima da nije potrebna, Irv je naložio da se uradi rekonstrukcija motora. Isto je učinio i nakon 2,5 miliona pređenih milja, a veoma je interesantno da je kroz obe rekonstrukcije zadržan isti blok motora.
(MONDO)