Kao i motoru, i mjenjaču je potrebno ulje za podmazivanje kako bi normalno radio.

Ulje u mjenjaču važna je komponenta ovog dijela u automobilu i ona se vrši kada nivo mazivog ulja unutar mjenjača padne ispod optimalnog ili potrebnog nivoa. Nalik ulju koje ide u motor i koje mora pravilno da se mjeri i sipa, na isti način je važno održavati mjenjač kako bi mu bio produžen radni vek i kako biste bezbjedno uživali u svakoj vožnji. Razlika je što su intervali zamjene ulja u mjenjaču veći nego u slučaju ulja u motoru.
Kod automatskih mjenjača, interval zamjene ulja je između 90.000 i 120.000 pređenih kilometara. Vremenski interval koji može takođe da se uzme u obzir je period između šest i osam godina. Još jedna važna stvar jeste vaš "stil" vožnje.
U zavisnosti da li vozite "agresivnije", odnosno konstantno mijenjate brzine bez obzira na gužvu ispred vas ili prazan put, takav stil vožnje više "troši" mjenjač i njegovo ulje. Samo ulje u mjenjaču podmazuje sve ključne dijelove i smanjuje međusobno trenje nakon čega ih hladi uz smanjenje pojave korozije. Kao i svako ulje, ono vremenom gubi svoja svojstva i poslije nekog vremena može da ispari ili da se kontaminira sitnim česticama koje nastaju uslijed rada mjenjača.
Kako dolazi do nedostatka ulja u mjenjaču?
Sve te sitne čestice ulje transportuje prema filteru. Međutim, vremenom ako se ne mijenja ulje, ono postaje sve zasićenije tim sitnim česticama koje pravi probleme na duže staze. Ukoliko primijetite da mjenjač teže vrši promenu brzina, to bi mogla da bude naznaka da je problem u ulju i možete preventivno da posetite svog majstora da proveri o čemu se radi.
Što se tiče manuelnih mjenjača, radni vijek ulja je oko 150.000 pređenih kilometara. Zamjena ulja je komplikovan posao koji mora da izvrši stručno lice, odnosno kvalifikovani auto-mehaničar.
(MONDO)