• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tropske temperature mogu da zapale vaš automobil: Stručnjaci upozoravaju, evo zbog čega dolazi do požara usred vožnje

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Tropske temperature ne utiču samo na zdravlje ljudi i prirodu, već predstavljaju ozbiljnu prijetnju i za automobile. Stručnjaci upozoravaju da vozila, posebno starija i neredovno servisirana, mogu bukvalno planuti usred vožnje.

 zašto se auto zapali u vožnji Izvor: KURIR Televizija/printscreen/Shutterstock.com/hxdbzxy

Tropske vrućine, osim što krajnje negativno utiču na vodostaj rijeka, poljoprivredu i sve segmente života i rada, takođe utiču i na naše automobile.

Nerijetko se na društvenim mrežama i u medijima mogu vidjeti snimci zapaljenih automobila na putevima, a stručnjaci upozoravaju da, u uslovima tropskih vrućina, automobil može postati i pokretna pećnica, a vožnja - ozbiljan izazov za tehniku i bezbjednost.

Kako visoke temperature utiču na vozilo i kako izbjeći kvarove i opasne situacije odgonetnuli su gosti jutarnjeg programa Kurir televizije Đorđe Šljukić, autoserviser i Čedomir Brkić, poznati automobilista i novinar. Brkić je podijelio zašto najčešće dođe do požara nasred puta.

"Najčešće se to dešava sa filterom izduvnih sistema koji se u određenoj situaciji regeneriše i dolazi na temperaturu od oko 700 stepeni. Obično se to dešava kada nakon gradske vožnje pređete na auto-put i krenete brže da vozite, tada se taj dio usija na nekoliko stotina stepeni i obično gore automobili oko 2010. godine. Zato što su to bili prvi automobili sa tim uređajem, pa su malo istrošeni, a zbog neredovnog servisiranja njima se neki komad gume, izolir trake ili kabla nasloni i dotakne taj uređan pri višoj brzini", rekao je Brkić.

Šljukić je istakao bitnost redovnog servisiranja vozila.

"Auto se ne pregleda samo pred more, kada redovno dolazite na servis sve te neke stvari koje se nagomilaju pred more, mogu efikasnije da se riješe jedan po jedan tim redovnim servisom. Kada održavate auto, neće vam se desiti da pet stvari odjednom ne valjaju pred put ili bilo šta", rekao je Šljukić.

(Kurir/Mondo) 

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Bogoje

Vise stete od dpf filtera nego koristi, obicna glupost za prodavanje zelene ekoloske price.

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop