• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vozači čim uđu u auto odmah pale klimu, a to je velika greška: Evo kako da rashladite vozilo, a da ga ne oštetite

Izvor mondo.ba

Šest primjera dobre prakse vozača.

 Kako pravilno koristiti klimu u autu Izvor: DimaBerlin/Shutterstock

Kada stignu ljetnje vrućine, vozači obično zaboravljaju ili ne znaju kako se pravilno koristi klimatizaciju u kolima, pa tako onda kada je najpotrebnija, ona ne radi dobro. Iskustva vozača su tako pokazala koja bi trebalo da bude praksa neupućenim vozačima makar kada je u pitanju upotreba klime u vozilima tokom toplih ljetnjih mjeseci.

Tako se izdvojilo šest primjera dobre prakse vozača koji istovremeno znatno smanjuju vjerovatnoću kvarova kola, dok vozačima osiguravaju boravak u rashlađenom vozilu tokom ljeta:

1. Ne uključujte odmah klimatizaciju kad pokrenete motor

Jedan od najkorisnijih savjeta kada je u pitanju stvaranje manjeg stresa na kompresoru je da ne pokrećete klimatizaciju odmah nakon što ste pokrenuli vaše vozilo, jer je to način stvaranja preopterećenja. Uključite klimatizaciju bar 30 sekundi nakon pokretanja motora. Isto se preporučuje i kada je u pitanju gašenje: isključite klimatizaciju nekoliko minuta prije nego što treba da stignete na vašu destinaciju.

2. Postupno pojačavajte rad

Vozači imaju praksu da čim uđu u automobil uključe klimu u punoj snazi kada je napolju vruće. Preporuka stručnjaka je da se to ne radi, jer se tako najlakše ošteti rashladni sistem. Najbolje bi bilo da provjetrite unutrašnjost automobila prije nego što uđete, a kada počenete da vozite postepeno povećavate snagu klimatizacije. Idealna temperatura u automobilu bi trebalo da se kreće između 21 i 23 stepena.

3. Koristite dugme za recirkulaciju

To je dugme na kojem je nacrtan automobil s malom strijelicom koja se vraća. Njegova je svrha da, umjesto da uzima vazduh spolja, sistem ponovno koristi vazduh koji se već nalazi unutar kabine. Preporuka je da se ovo ne praktikuje često jer se na taj način vazduh azredi i napuni vlagom, ali je korisntan za hlađenje unutrašnjosti kada je napolju zaista vrelo.

4. Provjerite u kakvom je stanju akumulator

Ovo je jedan o vitalnih dijelova automobila, pošto od njegove ispravnosti zavisi kako će klimatizacija u vašem automobilu da radi. Redovno ih provjeravajte. Ako je akumulator jako star, vjerovatno ćete primetiti kvarove u kapacitetu hlađenja.

5. Otvori za ventilaciju

I unutrašnji otvori za ventilaciju i spoljna rešetka su najpristupačniji delovi sistema za hlađenje, a mnogi zaborave da ih prekontrolišu. Ako hoćete da protok vazduha bude ispravan, morate stalno da ih održavate vrlo čistim: osiguraćete duže trajanje uređaja u optimalnim uslovima, a posebno je važno što će daleko manje nečistoća i bakterija dospeti u vaše respiratorne organe!

6. Ne palite klimatizaciju na kratkim relacijama

Na kratkim relacijama paljenje klima uređaja ne doprinosi toliko brzom rashlađenju. Vazduh neće uspjeti da se ohladi, a vi ćete već morati da izađete iz automobila. Preporučuje se da u takvim situacijama otvorite prozor, jer će pri ograničenim, malim brzinama, aerodinamički otpor uzrokovan otvorenim prozorima provetriti i rashladiti auto.

Pun rezervoar smanjuje kvarove u kolima?

Dodatno, kada su u pitanju loše prakse vozača koje dovode do kvarova, primjećeno je da vozači izbegavaju da voze s punim rezervoarom, kao i navika da isti zbog nedostatka vremena ne dopune gorivom. Takav pristup se nije pokazao kao dobar, što tvrdi i većina iskusnih vozača. Ako imate manje od četvrtine punog rezervoara, pumpa će se jako zagrejati i indirektno otkazati pre svog "roka". Štaviše, vožnja sa uglavnom praznim rezervoarom za gorivo stvara kondenzaciju, a ova pojava razblažuje gorivo i izaziva rđu. To dalje dovodi do drugih problema.

Održavanje četvrtine rezervoara punom produžiće životni vek komponenti sistema za gorivo.

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop