Spisak učesnika glavnog i propratnih programa biće objavljen 4. aprila, a sam Festival će biti održan od 14. do 25. maja, piše "Varajeti".
Na ovogodišnjem Kanskom festivalu vrlo vjerovatno biće prikazani novi filmovi Žaka Odijara, Kirila Srebrenikova, Alija Abazija, Paola Sorentina, Dejvida Kronenberga, Jorgosa Lantimosa, a pominje se mogućnost da se na Festivalu pojavi Frensis Ford Kopola sa najnovijim filmom "Megapolis".
Nagrada "Zlatna palma" uvedena je 1955. godine, a druga po značaju je Gran-pri festivala.
Jedna od najvećih afera dogodila se tokom političkih previranja 1968. godine, kada je Festival obustavljen jer su neki režiseri, poput Miloša Formana i Karlosa Saure, povukli svoje filmove iz konkurencije.
Tada je reditelj Luj Mal, zajedno sa grupom režisera, zauzeo veliku salu i prekinuo projekcije u znak solidarnosti sa štrajkom učenika i radnika koji su se održavali širom Francuske.
Tokom sedamdesetih godina prošlog vijeka, važne promjene dogodile su se na Festivalu - osnovana je poseba komisija za izbor francuskih filmova, a druga za selekciju stranih filmova.
Žil Žakob je 1978. preuzeo poziciju predsjednika i uveo nagradu "Kamera d`Or" kao i sekciju "Poseban pogled".
Do tada su žiri sastavljali filmski akademici, a Žakob je počeo da uvodi ličnosti i profesionalce iz filmske industrije.
Rekord po pitanju prijema kod publike za sada drži "Panov lavirint", ostvarenje režisera Giljerma del Tora. To je moderna bajka o Ofeliji, djevojčici koja prolazi kroz iskušenja u magičnom lavirintu u vrijeme Frankove diktature u Španiji.
Na Kanskom festivalu 2006. godine publika je nagradila ovaj film gromoglasnim aplauzom koji je trajao 22 minuta.
Do sada, od srpskih autora, u Kanu su nagrađivani Aleksandar Petrović i Emir Kusturica.
Petrović je dobio Gran-pri festivala za "Skupljače perja". Tada nije dodijeljena "Zlatna palma", pa je to bila najveća nagrada.
Kusturica je dva puta dobio "Zlatnu palmu", i to za "Oca na službenom putu" i "Andergranud", dok je za "Dom za vješanje" dobio nagradu za režiju.
Dok svjetske zvijezde uživaju pod svjetlima reflektora jednog od najglamuroznijih događaja na svijetu, iza tih kadrova krije se mračna strana Kanskog festivala.
Mediji podsjećaju da tada cvjeta elitna prostitucija, i to na jahtama usidrenim na Mediteranskom moru.
(Srna)