Damir Plićanić: Macrospective II

U drugoj muzičkoj recenziji Damira Plićanića pričamo o miks - kompilaciji "Macrospective II" Finna Johannsena i Stefan Goldmanna.

„Nema potrebe da zagađujemo planetu novom muzikom“ Stefan Goldmann o izdavanju muzike.

Macro records je kultna izdavačka kuća, koja je nastala 2007. godine, koju su zajedno osnovali Finn Johannsen i Stefan Goldmann. Za jubilej -15 godina uspješnog poslovanja dvojac je odlučio da predstavi katalog izdavačke kuće, da svaki od njih uradi DJ mix, i preko bandcampa, ljubiteljima muzike daruju besplatno!

Macrospective I mix kompilacija, nažalost nije besplatna, ali je vrijedna vaše pažnje. Macro Records je zadužio svjetsku elektonsku plesnu scenu time što su pronašli nove kvalitetne producente i umjetnike, izdali kultne albume, i time stekli atribut: izdavačka kuća-za znalce.

Dopustite da nabrojimo neke od kultnih izdanja, koja su čak prešli žanrovske granice moderne plesne muzike:

ElectroguzziElectroguzzi, KinkUnder Deconstruction, Stefan GoldmanIndustry, RaudiveChamber Music. Ovdje možda nađete nešto interesantno.

Finn Johannsenje DJ, suvlasnik izdavačke kuće, kolumnista, novinar, esejista, (Electronic Beats, De-Bug, Resident Advisor, Groove), bloger, zaposlenik u čuvenoj berlinskoj prodavnici ploča Hard Wax (njegova uža specijalnost soulfull-vocal house, negdje sam pročitao, da su mu neki dali nadimak Soul Boy). Soul Boy je takođe organizator malo poznate, ali za prave Berlince, kultne plesne večeri D*ruffalo. Za Finna Johansenna je malo reći da je veliki poznavalac plesne muzike, bolji opis je hodajuća enciklopedija rijetkih disco, soul, funk, rare groove opskurnih ploča.

Više o o njemu i njegovim tekstovima možete naći na Finn Johannsen.de

Kao istinski techno/soulfreak koji skriva svoj privatni život, ono što pisac ovih redaka jedino zna da je rodom iz Hamburga, i da trenutno živi u Berlinu.

Znam i da je bio redovan posjetilac hamburškog prvog striktno acid-house kluba Front, gdje je, prema sopstvenim riječima bio redovit plesač u davno zatvorenom, gore spomenutom klubu u koji je bilo teško ući. Front je stekao kultni status kao jedan od prvih klubova koji je pušta tada novi zvuk koji je dolazio iz USA: house muziku. Front (pročitajte Finnova iskustva i poslušajte mixeve ovdje) je mjesto gdje je mladi Finn slušao DJ-jeve (koji će kasnije postati multimilioneri) tipa: Boris Dlugoscha (sjećate se ovoga), i nama nepoznate, ali za posjetice Fronta kultne DJ-eve: Michael Braune, Michi Lange, Sören Schnakenberg and Merve Japes. I specijalno Klaus Stockhausena, kojeg smatra svojim idolom, od kojeg je naučio, slušajući ga, kako da spremi muzički program, kako da dovede publiku do ludila, trikove koji svaki profesionalni DJ mora da zna. Pa nisu džaba The Beatlesi prije slave išli svirati u Hamburg.

Spominem klub Front, i dajem mu ovoliko prostora iz dva razloga: U Front su izlazili pojedinci koji će kasnije postati nosioci njemačke, pa i svjetske house scene, recimo Steve Bug je bio jedan od njih.

Druga bitna stavka je, to što tamo DJ bio bitan, i način na koji je puštao muziku, zatim muzika, ples i ljudi koji divljaju do zore. Zanimljivo je to, što je Front imao malu limenu kutiju, u kojoj je bio miks pult i DJ koji je jedva mogao uspravno stajati tamo. Jedini njegov pogled prema dancefloor-u je bila mala rupa kroz koju je DJ, kao peeping tom, gledao reakcije ljudi na određene ploče, i da li se zabavljaju.

I vi sad zamislite da tako minimalno 8 sati miksate. Kasnije će se naš heroj preseliti u Berlin, ali te detalje nažalost Finn mi je na kulturan, njemački način stavio do znanja da ta tema nije bitna za našu priču. Ali evo kakva muzika je bila puštana u Frontu, naravno OVAJ mix je urađen po sjećanju samog Finn Johannsena.

Macrospective II – Finn Johannsen mix predstavlja muzički lakšu stranu Macro records kataloga. Preovladavaju deep, i melodične trake, lepršave, i savršene za one koje vole deep and mellow varijante house i techna. Mix je perfektvno snimljen, bez naglih prelaza između traka, ali bez dugog „držanja“ dve trake u miksu. Ovdje imamo ono što je tipično za njegov stil: na momente će vas iznenaditi promjene atmosfere trakama koje neće odgovarati trenutku, onaj momenat kad „hrabri DJ“ odluči da razbije određenu, konstantnu, dinamiku. Ubacivaće povremeno, što se DJ riječnikom: par curve balls-a.

Ovaj melodičan mix, kako napreduje vrlo lagano podiže tenziju, ali nikako na njemu nećete čuti neku bangin' traku, koja “hvata na prvu“. Sve su trake kao „sljepljene“, perfektne za dancefloor, posebno ako ispred sebe imate emotivnijuu publiku koja obožava melodičniju plesnu muziku.

Mix je sastavljen od traka iz bogatog kataloga izdanja izdavačke kuće Macro.

Otvarajuća KUFWildlife je lagana traka, savršena za jutra, na balkonu punom zelenila, ili savršena za party kad sunce izađe. Patrick Crowley-eva Burn Brighter Flame savršena downtempo pjesma (inače pokojni Crowley,  je „čovjek trenutka“ – jer se izdavačke kuće otimaju za njegovu muziku, da bi reizdali njegove albume, a prije nego što je umro od AIDS-a, iza sebe je ostavio veliku količinu neizdane muzike. Oh da, da li znate da je zarađivao snimajući muziku za gay porno filmove?).

Da bi iza nje, poslije break-a, ušla divna traka Petera Krudera "Vespertilio" (sjećate se Kruder & Dorfmeister?). Autor teksta ju je čuo u trenutku kad je sunce zalazilo i postala je dio mog rave DNK. Ipak „natvrđe“ trake u miksu su proizvodi, trenutno jednih od rastućih zvijezda house muzike live-act wunderkinda Kink-a, kao i Rroksymore, ali tu su i provjereni junaci Raudive (Oliver Ho), benda Electro Guzzi i Stefan Goldmanna. Mix oscilira, i ne ide klasičnom dancefloor uzlaznom putanjom, nego je koncepiran da pruži dugu i kvalitetnu vožnju slušaocu. Ali po mišljenju autora teksta najbolja tačka miksa je  Elektro GuzziAtlas (KiNK Mix)

Mix je dokaz da Finnovo iskustvo, slušaoca vodi na dreamy putovanje na plesnom podijumu, u san iz kojeg neće htjeti da se probudi dok ne svane zora „a gazde kafića ne kažu fajronat“.

Ovdje ćete moći da skinete, besplatno, prvi dio kompilacije, miks koji je sastavio sam Finn Johannsen, direktno sa, takođe gore spomenutog bandcampa:

Playlist:

01. KUF – Wildlife

02. Patrick Cowley & Jorge Socarras – Burn Brighter Flame

03. Stefan Goldmann – Peak Phosphorus

04. Peter Kruder – Vespertilio

05. KiNK – Sintezator

06. Stefan Goldmann – Minute Blaze

07. Raudive – Visitor

08. Rroxymore – DFF

09. Raudive – Khaki

10. L'estasi Dell'oro – Sky Unknown

11. L'estasi Dell'oro – Iscariotic Lips

12. Elektro Guzzi – Alaska Flip

13. Rroxymore – Q19

14. KiNK – Source Of Uncertainty

15. Peter Kruder – Xenomorph

16. Elektro Guzzi – Atlas (KiNK Mix)

17. Anno Stamm – Aqua / Lemon Peel / Violet

18. Anno Stamm – Orkestra Lunitizia

19.Stefan Goldmann – The Grand Hemiola

20. KUF – Just Like You

Za Stefana Goldmanna nema granice između techno muzike i umjetnosti. I u prilog tome ide rad sa npr MaerzMusik Berlin gdje je bio umjetnički direktor za muzičko pozorište i umjetničku instalaciju, zatim rad za National theatar u Mannheimu Grand, član BASF Kulturprogramma, NyMusikk Norway, i posebno naglasiti specijalne muzičke izvedbe u Honen-In Temple u Kjotu, kao i LACMA Los Angeles, St.Lorenz Church of Nuremberg, da nabrojimo još neke.

Pisac je čuvenih eseja o samoj techno kulturi, tehnikama snimanja, kao i o stanju u diskogafskoj industiji. Ove eseje toplo preproučujem da pronađete i pročitate, i dan danas njegovo viđenje stvari je ispred vremena. Sve to možete pronaći na sgoldmann.wordpress.com.

Goldmann nije samo esejista i novinar. On je i producent i DJ, koji iza sebe ima oko 30-tak izdanja, a možda najbolji uradaka je full-on Techno album Industry.

Kao i što ste pročitali i mogli zaključiti Godmannov cilj nije da pravi savršene trake za plesni podijum, on želi da spoji akademsko znanje o tehnici i pomoću društvenih nauka, jednu speifičnu viziju techna, koja slušaoca, da uprostim: za noge, i za um.

Njegov metod rada se može najbolje objasniti u njegovom radu kao remixer. On tuđe trake dovodi do tolike neprepoznatljivosti, da bi zatim kreirao jedan poseban element koji je postojao u originalnom djelu, ali koji je on sam iskomponirao i ustavio u sam remix – tako da samo onaj ko je upoznat sa originalnom verzijom, detaljnim slušanjem, može da prepozna koji je to muzički elemenat.

Stefan mi je bio (i ostao) misterija. Njegov miks je dosta minimalističniji, ritmično čvršći, i dosta mračniji. Za razliku od Finnovog mixa, ovo je primjer pravog tehničkog precisnog mixa, bez ikakvih iznenađenja. Poslušajte samo dio mixa gdje umiksava Peter KruderovXenomorph (i na Finnovom mix se može naći ta traka), zatim Ruins od Raudiva – trake namjenjene da rasture mračne podijume, i tjeraju kilowate zvuka da zasluže svoj „ručak“.

Zatim Goldmann „spušta loptu“ bi smirio tenzije: jedinstvenom i predivnom trakom The Outness Queenskoju je on producirao i snimio video. Da bi opet nas vratio na mračnije teritorije. Ponavljam, ne agresivno, abrazivno, kako slušaoci percepiraju techno mix, nego samo lagano promjeniti atmosferu – sa mračne i rigidne, na melodičnu i organsku. A ostatak miksa je pravi four-to-the-floor razarač. Za mene ovo je prijatno iznenađenje.

I razlog više da obratim na izdanja Macro Recordsa.

-
Izvor: YouTube

Reći ću ovo ponovo Goldmann je naučnik, naučnik zvuka. On nije vaš klasični DJ zabavljač. Njegovi mixevi su zabavni i tjeraju na ples, ali jednostavno ne želite napustit dancefloor, jer želite da slušate tu magiju, čak ni odlazak za šank po vodu ili pivo, ili ne daj Bože odlazak u toalet – da ne biste propustili nešto. Srećom ovdje imate kompilaciju i mix koji možete do mile volje istraživati, analizirati, i vraćati mu se kad god poželite.

Napomena: Ako dosad niste skidali sa bandcampa, evo objašnjenja kako to da uradite: pošto je kompilacija besplatna, klikom na Buy Now, otvoriće vam se prozor gdje će te moći unijeti „svoju cijenu“. Vi unesite slobodno 0.00 evra, i onda će vas prebaciti nazad, gdje ćete dobiti opciju download. Voila: možete slobodno da skinete besplatne mikseve. Zajedno kao kompilaciju ili posebno – zavisno od vaših preferenci.

Jednim pasusom ću dati ocjenu ovoj duploj mix kompilaciji. Johansenn i Goldamnn su, ono što bi rekli naši stari, renesansni ljudi, jer se bave mnogim stvarima, kreiraju, pale motore napretka, ali kojoj god vrsti izražavanja se okrenu, oni to urade posvećeno, i zato ti „proizvodi“ su odlični i korisni.

Ova kompilacija nije dovoljno izvikana, niti joj je to bio cilj (valjda ljudi ne cijene ono što je besplatno), ali je svakako zaokruživanje jedne ere i ovog trenutka Macro Recordsa.

Stefan Goldamnn Macrospective Mix možete da skinete ovdje:

Tracklist: