Najveća zabluda o gvožđu u krvi: Dijetoterapeut objašnjava - ove namirnice uopšte ne pomažu ako imate manjak! | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Najveća zabluda o gvožđu u krvi: Dijetoterapeut objašnjava - ove namirnice uopšte ne pomažu ako imate manjak!

Autor Dragana Božić
Autor Dragana Božić

Dr Budimka Novaković objasnila kako ljudi unose pogrešnu vrstu namirnica misleći da tako rješavaju problem s gvožđem!

Izvor: MONDO

Kako povećati gvožđe u krvi često je pitanje svih koji imaju manjak ove važne supstance, ili onih koji se ne hrane pravilno. Savjeti za povećanje nivoa gvožđa ponekad nas zbunjuju, a sada je profesorka na Medicinskom fakultetu u Novom Sadu i dijetoterapeut dr Budimka Novaković objasnila šta je istina, a šta zabluda.

"Učestalost anemije uslijed nedostatka gvožđa u svijetu iznosi 24,8 odsto i nutritivni deficit gvožđa je jedan od vodećih zdravstvenih problema na planeti. Kod žena u generativnom periodu, od 15 do 49 godina, u Srbiji je učestalost 25 odsto", rekla je ona za "Zdravlje u tanjiru".

Najbolji izvori gvožđa su meso i iznutrice, jer se gvožđe u tim namirnicama nalazi u hem obliku, kada organizam može da iskoristi između 14 i 18 odsto. U non hem obliku nalazi se u namirnicama biljnog porijekla, i tada tijelo može da iskoristi samo tri do osam odsto", rekla je ona.

Osoba koja pati od nutritivne anemije ima karakteristične simptome, brzo se zamara, osjeća slabost mišića i pamćenja, nedovoljnu koncentraciju, kratak dah, ubrzan rad srca, ali i nemirne noge tokom noći i bljedilo kože i sluzokože.

U rizične navike ishrane spadaju svi brzi i restriktini modeli ishrane, kao što je ona bez mesa, ali i unošenje namirnica koje usporavaju preuzimanje gvožđa u digestivnom traktu, kao što su fitati, polifenoli, kalcijum i fosfati, rekla je ona.

"Posebnu pažnju trebalo bi obratiti na fosfate koji se nalaze u gaziranim napicima i sastojak su mnogih aditiva u visokoprerađenim namirnicama. Učestale su i zablude da se manjak gvožđa liječi sokom od cvekle, kupinovim vinom i sokom od borovnice", rekla je ona.

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA