Zašto poznate ličnosti ne plaćaju svoju odjeću, ko je vlasnik ove luksuzne garderobe i šta se sa njom dešava poslije ceremonije dodjele Oskara?

Dodjela Oskara jedan je od najvećih događaja u svijetu kinematografije, ali ceremonija privlači pažnju i ljubitelja modne industrije. Milioni gledalaca gledaju ne samo pobjednike, već i kakvu odjeću slavne ličnosti nose na crvenom tepihu. I vjerovatno malo ko razmišlja o tome kako tačno poznate ličnosti biraju haljine i šta im se dešava kada se ugase reflektori.
Kako odabrati odjeću za crveni tepih?
Pripreme za dodjelu Oskara počinju nekoliko mjeseci unaprijed. U kreiranju slike učestvuju stilisti, šminkeri, frizeri, pa čak i nutricionisti. Glavni zadatak stiliste nije samo da odabere spektakularnu haljinu, već i da se uvjeri da nema drugih gostiju na ceremoniji u istoj odjeći. Često zvijezde dobijaju nekoliko opcija odjednom kako bi imale rezervnu odjeću u slučaju više sile.
Mnoge poznate ličnosti imaju ugovore sa modnim kućama (na primjer, Dior ili Giorgio Armani) i obavezne su da se pojavljuju u odjeći ovih brendova. Dizajneri takođe mogu da ponude haljine tako što će stilistima poslati desetine skica i gotovih modela. Međutim, ne dobijaju sve zvijezde jednaku pažnju. Na primjer, glumice sa nestandardnim mjerama mogu da imaju poteškoća da pronađu odjeću: dizajneri rijetko kreiraju večernje haljine u veličinama većim od XS i S.
Ko plaća odjeću zvijezda?
Kupovina haljine za Oskare o svom trošku smatra se rijetkošću. Većina brendova daje odjeću besplatno, a neki čak plaćaju slavnim ličnostima da biraju svoju odjeću. Cijena šetnje po crvenom tepihu može da dostigne 150.000 dolara i više. U nekim slučajevima, odjeća se kreira ličnim dogovorom između dizajnera i zvijezde.
Šta se dešava sa haljinama poslije ceremonije?
Uprkos ekskluzivnosti odjeće, one ostaju vlasništvo brendova. Haljine uglavnom moraju da se vrate u roku od 48 sati. U rijetkim slučajevima, dizajneri ih daju poznatim ličnostima, ali samo ako odjeća ne košta milione dolara - poput zelene haljine Nikol Kidman od Džona Galijana. Većina kultnih komada završava u arhivama modnih kuća, izlaže se ili prodaje na aukciji. Neki brendovi iznajmljuju haljine, a posebno popularni modeli stavljaju se u masovnu proizvodnju.
Zanimljive činjenice
- Zvijezde imaju posebne asistente - na crvenom tepihu paze da im rubovi haljina budu savršeno ispravljeni.
- Najpopularniji brendovi među dobitnicima Oskara su Valentino i Dior.
- Lupita Njongo je 2015. nosila bisernu haljinu od 150.000 dolara koja je ukradena, ali je kasnije vraćena.
- Haljina Salme Hajek se 2003. raspala neposredno prije ceremonije i morala je hitno da promijeni odjeću.
(MONDO)