• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Keln - Meka za gurmane

Bez obzira na to da li se radi o kobasicama, siru ili karamel bombonama, namirnice iz Njemačke sve češće se pojavljuju na trpezama širom svijeta.

 Keln - Meka za gurmane Izvor: MONDO

Pet dana u godini se Keln pretvara u Meku za gurmane. Naime, uvijek onda kada svoja vrata otvori Anuga - vodeći svjetski sajam prehrambene industrije, i kada mirisi i ukusi iz cijelog svijeta zavedu čula posjetilaca.

Anuga se ove godine održava od 5. do 9. oktobra. Tokom Sajma, svoje proizvode će predstaviti oko 6000 svjetskih proizvođača životnih namirnica, među njima brojne njemačke firme: "Naš izvozni hit su svakako meso i mesni proizvodi, mlijeko i mliječni proizvodi kao što je na primjer jogurt. Traženi su naravno i slatkiši - od karamela do čokolade. I naravno, pekarski proizvodi, te alkoholna pića," kaže za DW Štefani Leman iz Saveznog udruženja njemačke prehrambene industrije.

Ova branša je u Njemačkoj četvrta najveća industrijska grana. Od januara do septembra 2013. proizvođači životnih namirnica ostvarili su za skoro tri odsto veći promet u odnosu na prošlu godinu. Svaki treći evro zarađuje se izvozom robe.

"Pratimo trend, njemačka prehrambena industrija se sve više orijentiše ka izvozu. Veliki dio robe se izvozi u zemlje EU, 57 odsto. S obzirom na to da su potrošači zbog ekonomske situacije suzdržani, trend ide u pravcu izvoza u treće zemlje, posebno SAD, Rusiju, Švajcarsku. Snažno raste tržište u Aziji. U Kini smo 2012. zabilježili izvoz životnih namirnica u vrijednosti od milijardu evra, u tom pravcu ide trend."

Trgovinske prepreke van EU otežavaju međutim otvaranje novih tržišta. Specijalni postupci registracije, zahtjevi kada je riječ o sigurnosti životnih namirnica, etiketama, rokovima upotrebe predstavljaju prepreke koje neka manja ili srednja preduzeća ne mogu da savladaju. Među njemačkim izvoznicima životnih namirnica posebno je Rusija neomiljena.

Velika preduzeća kao što je Tenis (Tönnies) takođe su pogođena tim problemom, ali ova firma ne želi da odustane od tog tržišta.

"Rusija je veliko tržište, zemlja je ogromna. I kao što ste ispravno rekli, ne postoje onda samo male prepreke u trgovini koje se postavljaju da bi se spriječio uvoz iz neke zemlje. Tako na primer ima problema oko izdavanja veterinarske dozvole, ali i drugih. Sada je zbog toga pogođena Njemačka. Sve u svemu možemo reći da smo u poslednjim godinama i decenijama napravili opsežne poslove sa Rusijom. I dalje smatramo da je Rusija interesantno tržište. Čak i onda kada postoje problemi i kada se sve ne odvija onako kako bi trebalo, Rusija je vrlo interesantno tržište", kaže Jozef Tilman, šef proizvođača mesa Tenis Lebensmitel GmbH.

Četvrtina proizvodnje odlazi u zemlje van Evrope. Pored Rusije za ovo preduzeće su interesantna azijska tržišta, prije svega u Kini, Japanu i Južnoj Koreji. Takođe i proizvođači mlijeka kao što je Dojče milhkontor traže nova tržišta: "U Evropi imamo dobre klimatske uslove, dobro obučene poljoprivrednike koji proizvode mlijeko. Ovdje će proizvodnja mlijeka i u narednim godinama biti u porastu, tako da moramo da tražimo nova tržišta. Potrošnja mlijeka u Njemačkoj opada. I u Evropi se porast potrošnje očekuje još samo u nekoliko zemalja", kaže Herman Kordes iz firme Dojče milhkontor.

Njemačke proizvode odlikuje kvalitet. "Zato su konzumenti u inostranstvu spremni da plate i veću cijenu za inostrane nego za domaće proizvode", kaže Kordes.

(MONDO, Foto: Guliver/Getty/Thinstock)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop