11 naucno dokazanih metoda za popravljanje raspolozenja.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

11 naučno dokazanih metoda za popravljanje raspoloženja

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Nekoliko korisnih saveta koji će vam pomoći da se oslobodite stresa i budete lepše raspoloženi!

Izvor: Guliver/Getty Images/g-stockstudio

Ako ste stalno pod stresom, možda vas malo uteši činjenica da niste jedini. U današnje vreme, od stresa ne možete da pobegnete, ali možete da naučite da se bolje nosite sa njim. Donosimo vam 11 naučno dokazanih načina da se opustite i odobrovoljite!

Žvaćite žvaku

Zvuči smešno, ali je eksperimentalno dokazano da žvakanje žvake (i pravljenje balona), snižava nivo kortizola (hormona stresa) u krvi.

Okružite se biljkama

Ne možete da se odselite negde na planinu i da živite u prirodi, ali možete da gajite sobne biljke. Čak i taj minimalan kontakt sa prirodom će učiniti mnogo za vaše raspoloženje. Studija sprovedena na Univerzitetu u Vašingtonu pokazala je da čim uđemo u sobu u kojoj ima biljaka u saksijama, krvni pritisak "silazi" na normalu, a produktivnost raste. Osim toga, biljke podižu nivo kiseonika u vazduhu i pomažu nam da lakše dišemo.

Prošetajte se kroz park u vreme kad se kosi trava

Ako imate dvorište, pokosite ga sami, naravno, ali ako niste te sreće, pokušajte da "ubodete" vreme kad se kosi gradski park ili šetalište i idite da se nadišete tog opuštajućeg, božanstvenog mirisa.

Slušajte klasičnu muziku

Muzika može da nam popravi raspoloženje, a za klasičnu muziku je dokazano da snižava krvni pritisak, usporava puls i snižava nivo hormona stresa u krvi.

Ljubite se

Poljubite osobu koju volite, vaše telo preplaviće oksitocin, hormon ljubavi, koji će kortizol "naterati na povlačenje".

Ograničite sebi vreme gledanja u ekran

Živite život, manite se društvenih mreža. Skrolovanje bi naročito trebalo da izbegavate pred spavanje, jer plavo svetlo ekrana svih vrsta remeti lučenje melatonina, hormona koji određuje naš cirkardijarni ritam. Ako ne želite da se upropastite, ne čitajte vesti, ne dopisujte se i ne skrolujte po Instagramu kad ste već u krevetu. Ne možete da zaspite? Probajte da čitate. Knjigu, sećate se toga? Papir, korice i to sve?

Popijte čaj

Šolja čaja sinžava subjektivni osećaj stresa za čitavih 25 odsto, pokazalo je istraživanje naučnika sa Univerziteta u Londonu. Odaberite onaj koji volite, i neka to postane vaš mali dnevni ritual.

Dišite u papirnu kesu

Ovo vam možda deluje smešno, ali to je samo zato što niste probali. Disanje u papirnu kesu stvarno pomaže da se umirimo kad smo nervozni ili imamo blaži napad anksioznosti, jer nas tera da dišemo sporo i kontrolisano.

Gricnite malo čokolade

Samo jedan, dva reda, biće dovoljni da se odraspoložite

Napravite limunadu

Ako ne volite čokoladu, probajte sa citrusima. Pojedite pomorandžu ili napravite limunadu. Dokazano je da vitamin C pomaže da se nivo hormona stresa kortizola dovede u normalu, i smanjuje rizik od naglih skokova krvnog pritiska.

Smejte se

Smešni klipovi sa životinjama će vam pomoći, smeh oslobađa endorfin, jedinjenje koje je zaduženo za dobro raspoloženje, tako da… Brzo na YouTube.

Tagovi

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Banana

Disem u kesu, gledam smesnu pandu dok mi u pozadini svira Betoven. Upravo su me roditelji prijavili miliciji.

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

loader