Menopauza kako ublaziti simptome

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stil

Kako da ublažite simptome menopauze bez uzimanja lekova

Autor mondo.rs
Autor mondo.rs

Koliko god da je menopauza normalna i očekivana u nekom trenutku, simptomi nisu baš prijatni. Nutricionistkinja otkriva top savete koji će pomoći da ublažite te simptome bez ikakvih lekova.

Kejt Levelin-Voters, nutricionistkinja iz Londona otkriva da je najefikasniji način da kontrolišete simptome menopauze da povećate unos hrane koja sadrži fitoestrogene i unos voća i povrća.

"Simptomi menopauze mogu znatno da se ublaže ishranom i promenom nekih životnih navika, ali to još uvek nije dovoljno istraženo", kaže nutricionistkinja, a evo i njenih saveta.

Možda će vas zanimati

Povećajte unos povrća i soje

"U jednoj studiji iz 2012. dokazano je da su žene koje su unosile više povrća, voća, vlakana i soje imale za 19 odsto manje valunga", tvrdi Levelin-Voters.

Ona savetuje da jedete više namirnica koje sadrže fitoestrogene, uključujući soju, laneno seme, jabuke, šargarepu, celer, peršun i mahunarke.

Kreme sa progesteronom

Nutricionistkinja dodaje da prirodne kreme sa progesteronom mogu da budu efikasne u perimenopauzi.

"Mogu da pomognu u regulaciji menstrualnog ciklusa, valunga, noćnog znojenja, promena raspoloženja, problema sa spavanjem i premenstrualnim simptomima", kaže ona.

Životne navike

Životne navike mogu dosta da pomognu u ublažavanju simptoma.

"Redovna fizička aktivnost, najmanje 30 minuta hodanja dnevno, smanjuje učestalost i ozbiljnost valunga". Takođe, vežbanje je dobro i zato što popravlja raspoloženje.

Nutricionistkinja dodaje da pušenje povećava rizik od rane menopauze i udvostručuje rizik od menopauze između 44. i 55. godine.

Nutritivni suplementi

Kejt ističe da vitamin E može da ublaži valunge i vaginalne simptome menopauze jer povećava dotok krvi do vaginalnog zida, kada se uzima duže od četiri nedelje.

Hesperidin i vitamin C

"Istraživanja pokazuju da kombinacija vitamina C i bioflavonoida, koji imaju jaku moć antioksidansa, može da ojača i stabilizuje kapilare i druge male krvne sudove, time sprečavajući valunge", objašnjava nutricionistkinja.

Dobar je, kaže, i hesperidin, supstanca koja se nalazi u citrusnom voću.

"Hesperidin i vitamin C su moja preporuka jer hesperidin dobro deluje na zdravlje krvnih sudova, smanjuje njihovu propustljivost i čini ih manje osetljivim. U kombinaciji sa vitaminom C, hesperidin i drugi flavonoidi iz citrusnog voća mogu da spreče valunge".

Pratite Mondo.ba na FacebookuInstagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

loader