Mnogo su primorani da zbog epidemije korona virusa i vanrednog stanja rade od kuća. Pomažemo vam da se bolje organizujete!
Društvene mreže pune su šala i pošalica u vezi sa radom od kuće u vrijeme pandemije korona virusa. Oni koji imaju djecu i(li) kućne ljubimce muku muče da nađu malo mira i skoncetrišu se na rad. Jedna od tih šala je i fotografija majke koja sjedi za kompjuterom i radi, a prethodno je vezala usta i ruke djeci (naravno, riječ je o montiranoj fotografiji).
Nije lako, nema sumnje, pogotovo onima sa malom djecom, treba naći vremena i za pripremanje ručka.
Kako da se organizujete u svoja "četiri zida" a da vam to ne bude teret, već da u obavljanju posla budete efikasniji, staloženiji, mirniji?
Najprije, piše portal elle.rs, napravite samo svoj kutak. Donesite omiljenu biljku sa terase, lampu iz spavaće sobe, aromatičnu svijeću - možete, zaista, u par koraka da stvorite kancelariju u kojoj ćete uživati da radite.
Ako ste muško, onda na svoj sto stavite neku omiljenu stvar - zastavicu kluba za koji navijate, sliku djevojke/partnerke/supruge ili iz nekog ludog provoda (jer će vas to uvijek nasmijati), možda neku lego fguricu (ako ste strastveni zaljubljenik), model automobila...
Naravno, ne očekujte da će taj vaš kutak biti oaza u pustinji, ostrvo u okeanu u kojem ćete biti izolovani od "spoljašnjeg uticaja". Sigurno je da će vam neko ili nešto odvraćati pažnju, a i nije loše da pravite pauze.
Svaka osoba koja se bavi pisanjem reći će vam "na keca svoj recept" za najefektivnije obavljen posao u izolaciji, a to podrazumijeva praktično potpuno odsijecanje od svijeta: nema telefona, nema interneta, nema TV-a, nema komunikacije ni sa kim, dok posao ne bude obavljen ili dok je na snazi deadline.
Ova potpuna izolacija bi vam, svakako, prijala i omogućila vam da u roku završite sve što treba, ali to je utopija u ovim uslovima, jer je većina "zaglavljena" u kući sa porodicom.
Međutim, ako vam je potrebno par sati da završite projekat, potpuno "izolovanje" od svega i svih je najefikasniji. Ako možete, zatražite od ukućana da vas ostave na miru par sati: "Djeco, mama/tata, moraju nešto važno da urade i nemojte da im smetate, a poslije će se igrati sa vama". Ova rečenica može da uspije, probajte!
Evo i nekoliko ZLATNIH PRAVILA za bezbolniji ili efikasniji način rada od kuće:
1) Ni pod kojim uslovima ne uključujte televizor. Ono "samo 10 minuta da čujem vijesti'. Da, da... a onda se to pretvori u još 10, pa još 10 minuta, evo ide omiljena emisija na TV-u, serija... Oni koji su išli na fakultete dobro znaju da su činili sve samo da izbjegnu učenje, pa su gledali i najnebitnije emisije, samo da odlože trenutak "bubanja". Dakle, TV nije opcija! Sklonite daljinski upravljač negdje van pogleda (nemojte da ga sakrivate od same/samog sebe, jer ćete se poslije nervirati pošto ne možete da ga nađete), a ako treba recite ukućanima da to učine umjesto vas. I neka utišaju ton, da vam ne bi nešto odvraćalo pažnju.
2) Oblačenje. Nije loše ni biti u pidžami, jer ovo je prigodan trenutak da ne morate da se šminkate/brijete, stavljate kravatu (ako morate). Ali, ne bi bilo loše da ipak "izađete" iz "večernje toalete" u trenerku ili džins i majicu, malo sredite kosu, skuvate šolju kafe ili omiljenog čaja. Sigurni smo - zbog toga ćete se osjećati mnogo bolje. Možda će vam se desiti da vas pozove šef i saopštiti vam da za 10 minuta imate skajp (Skype) grupni poziv. Ne bi bilo baš lijepo da ste u pidžami i bade mantilu...
3) Pripremite za oluju. Mislimo figurativno, naravno - na oluju mejlova i gomilu neočekivanog posla. Što će u jednom momentu, baš kao što je to slučaj i u firmi, vrlo vjerovatno da se dogodi. Kako se pripremate za ovu situaciju? Jednostavno, baš kao što se pripremate i kada odlazite na posao. Na primjer: spremite obroke, pogotovo ručak - dan unaprijed. Sve namirnice i ostale potrepštine koje su vam neophodne da ne biste morali da izlazite iz stana i tragate za recimo voćem, vitaminima, lijekovima, vodom - obezbijedite se na vrijeme. Dakle, ako dan unaprijed pripremite sve, ova oluja će zapravo biti ljetnja, plaha kišica.
4) Ni po koju cijenu ne pretjerujte u obavljanju stvari. Nije nam prvi put da radimo od kuće. Bili smo bolesni, manja prehlada, temperaturica, ma mogu ja to da izdržim... Taman i da ubacim sav veš da se opere, pa da spremim i kuću... Moguće je sve postići, ne sporimo, ali imajte na umu da jedna stvar povlači drugu, pa kao "domino efekat", daj da uradim onda još nešto... Ući ćete u "začarani krug!". Dakle, i to bi moglo da vas "odvuče" od planiranog obavljanja poslovnih zadataka i rješavanja poslovnih izazova. Pokušajte da "namjestite glavu" tako da razmišljate kao da zaista radite u kancelariji, sem što ćete sada malo ranije da dođete kući. Hranu pripremate kada završite poslom. A, ukoliko zaista želite svoju pauzu za ručak da iskoristite za pripremu ručka, budite umjereni. Nemojte da trošite previše vremena, nađite neki jednostavan recept. Kada dođe vikend, ostali ukućani tada mogu da vam pomognu, pa da u ovom periodu možda naučite i zajedno da pripremate neka nova sjajna jela.
Pratite Mondo.ba na Facebooku, Instagramu i Twitteru. Aplikacija je dostupna za IOS i Android telefone.