Engleska ekonomija mogla bi izgubiti i do 1,5 milijardi dolara zbog radnika koji bježe s posla da gledaju utakmice Engleske na Mundijalu.
Istraživanje, koje su u aprilu sprovele dve britanske agencije - YouGov i Telegent Systems - pokazalo je da je 38 odsto zaposlenih u Engleskoj spremno da "pobjegne" s radnog mjesta kako bi pratilo utakmicu.
Prehrambena kompanija "Kelog" je stoga pokušala da obezbijedi da Svjetski kup ne utiče na efikasnost njenih radnika - tako što im je omogućila gledanje utakmica na poslu.
U vrijeme kada Engleska bude igrala možda odlučujuću utakmicu sa Slovenijom, 23. juna, 660 zaposleniu u Kelogovom pogonu u Mančesteru moći će da gleda okršaj svojih reprezentativaca bez iskradanja s radnog mjesta, prenio je Internet portal Business.hr.
Za primjerom "Keloga" povela se i najveća japanska brokerska kompanija "Nomura", koja je svojim zaposlenima dopustila gledanje utakmica preko interneta za radnim stolovima, ali i u društvu, na velikim ekranima u posebnim prostorijama.
"Seinsberi", treći po veličini lanac supermarketa u Britaniji, dopustio je svojim radnicima da narednih nedjelja uzimaju slobodne dane, mijenjaju smjene i dogovaraju pauze u vrijeme trajanja utakmica, dok je svjetski poznata kompanija za informisanje o kreditima "Ikspperijen" zaposlenima uputila i-mejl sa upitnikom koje utakmice i kada žele da gledaju, kako to ne bi podudarilo s nekim važnim sastankom.
U Njemačkoj će zaposleni u "Adidasu" i "Pumi" moći da prate utakmice, a isto je dopustio i "Infineon teknolodžis", drugi po veličini proizvođač poluprovodnika u Evropi.
Nisu, međutim, svi poslodavci saosjećajni prema svojim zaposlenima zaljubljenim u fudbal. Proizvođač luksuznih automobila "Daimler", na primjer, zaposlenima ne dopušta gledanje utakmica, a isto se ponaša i "Beiersdorf", proizvođač poznate kreme "Nivea".
Neki su pronašli "polurješenje", poput holandskog "ING NV-a", najveće kompanije za pružanje finansijskih usluga u toj zemlji, koja radnicima dopušta gledanje utakmica, ali će im zbog toga odbiti od plate.
(Tanjug/MONDO, foto: Guliver/Getty Images)