Svjetski šampion iz 2005. i 2006. godine, "odrao" je u srijedu na testiranjima aktuelnog prvaka svijeta i najtrofejnijeg vozača svih vremena.
Testirajući novi Ferari, u koji je prešao na kraju prošle sezone, Španac Fernando Alonso je postavio ubjedljivo najbolje vrijeme, računajući i testove, koji su održani dan ranije, u utorak u Valensiji. Alonso je gotovo za sekund (+0,968) bio brži od sedmostrukog prvaka svijeta i povratnika na stazu, Mihaela Šumahera iz Mercedes GP-a, dok je aktuelni šampion Dženson Baton imao još drastičniji zaostatak za asom Ferarija.
U bolidu Meklarena, čovek sa brojem "1", zabilježio je vrijeme 1,481 skundi sporije od Alonsovog!
Prvi ispod Alonsa (1:11,470) je njegov klupski kolega, Felipe Masa, koji je u utorak krug na pisti Rikardo Tormo u Valensiji prevezao za 1:11,722.
Dakle, ako se po jutru dan pozanje, Ferari se najbolje pripremio za start sezone, 14. marta u Bahreinu.
Prorijeđena testiranja u predsezoni biće nastavljena 10. februara, takođe u Španiji, ali na pisti kraj Hereza.
Alonso je prvi put izvezao na stazu novi Ferari F10, baš kao i Baton svoj Meklaren MP4-25, Vitalij Petrov (Reno R30) i Haime Alguersuari (Toro Roso STR5).
Niko Hulkenberg je mogao da se upozna sa Vilijamsovim FW32 tokom kratkih vožnji u Engleskoj, ali mu je test u Valensiji bio prvi posle bitnih izmjena, koje su napravili klupski inženjeri. Pedro de la Rosa i Mihael Šumaher od ranije su se upoznali sa Zauberom C29, odnosno Mercedesom MGP W01.
Ni rutinska testiranja u srijedu nisu prošla bez incidenata. Već poslije 25 minuta, potkačili su se De la Rosa i Hulkenberg. Iako bez ozbiljnih posljedica po obojicu, Hulkenberg je morao na intervenciju u boks.
Najbliži da "siđu" ispod 1:12,000 u Valensiji bili su bolidi Zaubera, neobičnog izgleda. Ovaj tim vratio se u Formulu 1 ove zime, nakon što je BMW odlučio da se povuče iz ovog sporta, pa je tim nazad otkupio prvobitni osnivač, Švajcarac Peter Zauber.
Povjerenje da dizajnira C29, bez pomoći BMW-a, povjerio je tehničkom direktoru Viliju Rampfu i njegovom dizanjnerskom timu. Iako na prvi pogled Zauber izgleda komično, De la Rosino vrijeme od 1:12,094 govori da bi inovacije mogle da donesu dobar plasman ekipi kada krene sezona od 19 trka.
Ipak, postoje sumnje da je Zauber danas izveo znatno lakše bolide od konkurencije i da je De la Rosa imao 20 litara goriva manje od ostalih. Timovi su uglavnom do pola punili rezervoare, što znači da je samo na gorivo išlo oko 80 kilograma ukupne težine bolida. Na taj način, svi su željeli da izračunaju prosječne podatke za bolid, koji će na startu trke imati pun rezervoar od oko 160 kilograma fluida, do trenutka kada će rezervoar biti skoro na "nuli".
Prisutni u boksovima otkrili su da je Zauber vozio sa 60 kilograma goriva u rezervoaru, što je uglavnom bila količina korišćena na prošlogodišnjim testiranjima. Švajcarci su na taj način željeli da uporede vremena koja je 2009. godine bilježio BMW, u odnosu na novi C29.
Šumaher je skoro za pola sekunde bio brži od klupskog kolege, novajlije iz Vilijamsa, Nika Rozberga. Stariji od dvojice Nijemaca je u srijedu vozio 1:12,438, a mladi as, u utorak je postigao vrijeme 1:12,899.
"Svako bi trebalo da bude oprezan i ne čita previše vremena po krugovima, naročito da ne upoređuje ona između Nika i mene", rekao je Šumaher.
"Tek smo počeli da radimo na kolima i da se uporedo upoznajemo sa njima, a znam da je Niko u utorak imao mnogo problema sa svojim sjedištem i pozicijom za volanom. Što se mene tiče, mnogo je značajnije poređenje između Ferarija i Mercedesa, u odnosu na Nikova i moja vremena", dodao je Šumaher, koji je od 2000. do 2004. godine donosio Ferariju samo titule, potom se od povlačenja 2006. godine zadržao u skuderiji kao stručni savjetnik, da bi sve fanove italijanskog tima ove jeseni "ujeo za srce", kada je odlučio da se reaktivira u konkurentskom Mercedesu.
"Ferari bilježi konstantna vremena, koja su pritom mnogo bolja od ostalih. Mi smo, za sada, uspjeli da ostvarimo samo jedno, konstantna vremena, ali se uprkos zaostatku za Ferarijem nalazimo u okviru planova koje smo postavili".
Uprkos zaostatku, Šumaher je bio prezadovoljan svojim izdanjem poslije tri godine pauze.
"Osjećam se dobro i mislim da moja vremena to potvrđuju. Da, postojala je mogućnost da ću izgubiti samopouzdanje i početi da sumnjam u svoje mogućnosti, ali se to nije dogodilo".
Algersuari je u srijedu prvi put u životu testirao bolid Formule 1, uprkos tome što je već debitovao na trci za VN Mađarske prošle sezone. Ipak, nova FIA pravila i striktne zabrane testiranja tokom sezone, nisu dozvolile mladom Špancu da vozi bolid mimo trkačkog vikenda.
"Bilo bi dobro za sve nas da bude više testiranja", rekao je Alguersuari, nada Tora Rosa.
"Možda je ova ograničenost opravdana smanjenjem troškova, ali pretpostavljam da bi, ukoliko bismo uspjeli da izađemo na kraj sa problemom finansiranja, dodatne test vožnje pomogle svim, naročito mladim vozačima".
Loša vremena Džensona Batona u Meklarenu nisu podigla paniku u ekipi, jer tamo svi podsjećaju da su i dalje u eksperimentalnoj fazi. Dan ranije, svjetski šampion iz 2008. godine, Luis Hamilton vozio je isprskanog Meklarena, u okviru "aeropaint" testa.
Tada mehaničari naprskaju fluoroscentni sprej na određene aerodinamičke komponente na bolidu i vozač odmah kreće u brzi krug. Usljed otpora vazduha, boja pravi tragove po bolidu i prska određene njegove dijelove, tako da mehaničari potom mogu tačno da uoče vazdušne puteve i efekte spojlera i ostalih "krilaca".
REZULTATI:
1. Fernando Alonso (Ferari) 1:11,470 (127 krugova)
2. Pedro de la Rosa (Zauber) 1:12,094 (80)
3. Mihael Šumaher (Mercedes) 1:12,38 (82)
4. Haime Alguersuari (Toro Roso) 1:12,576 (97)
5. Dženson Baton (Meklaren) 1:12,951 (82)
6. Vitalij Petrov (Reno) 1:13,097 (75)
7. Niko Hulkenberg (Vilijams) 1:13,669 (126)
(MONDO, foto: Guliver/Getty Images)