• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

F1: Da li ste spremni za veliko finale?

Tačno osam mjeseci poslije starta sezone u Bahreinu, takođe na obali Persijskog zaliva, biće završena sezona Formule 1. Tenzija se već osjeća!

 F1: Da li ste spremni za veliko finale? Izvor: MONDO

Počelo je takođe na obali Persijskog zaliva, u bogatom arapskom svijetu, na pisti u Bahreinu, 14. marta 2010. godine.

Okruglo osam mjeseci kasnije, u nedjelju, 14. novembra, sa početkom u 14 časova po srednjeevropskom vremenu, startovaće posljednja, 19. trka u najdužoj ikada sezoni Formule 1.

Oko sat i po vremena kasnije, biće poznato ko je novi šampion, jer je Dženson Baton lošim plasmanom na prethodnoj trci u Brazilu i matematički izgubio izglede da odbrani titulu. U trci za istu, ostali su Fernando Alonso iz Ferarija (246), Mark Veber iz Red Bula (238), njegov timski kolega Sebastien Fetel (231) i Luis Hamilton iz Meklarena (222), koji ima najmanje šanse da se domogne druge krune.

Baton je peti sa 199 bodova, ispred Felipea Mase iz Ferarija sa 143 i Nika Rozberga iz Mercedesa sa 130 bodova.

Od ove sezone, na snazi je novi sistem bodovanja, po kojem pobjeda donosi 25 bodova, drugo mjesto 18, treće 15, četvrto 12, a dalje 10, 8, 6, 4, 2 i 1 bod za desetu poziciju.

To znači da Alonso, šampion svijeta iz 2005. i 2006. godine, doduše u timu Renoa, mora da bude bar drugi da bi bio svjetski šampion, ukoliko prvo mjesto osvoji drugoplasirani Veber. Upravo ovaj podatak, podigao je atmosferu pred drugu trku na ultra-modernoj (a i 893 miliona evra skupoj) stazi Jas Marina, koju je čuveni dizajner, Nijemac Herman Tilke osmislio na vještački napravljenim ostrvima, udaljenim 30 minuta vožnje od prijestonice Ujedinjenih Arapskih Emirata, Abu Dabija.

Pojedini vozači, od kojih Baton jasno i glasno, putem stranica britanskog tabloida "San", optužili su Alonsa da će mu priznati titulu samo ukoliko na posljednjoj trci sezone bude imao sedam bodova više od Vebera.

Zašto?

Pa, zato što je 25. jula ove godine, na 11. trci sezone, na Hokenhajmringu u Njemačkoj, sportski menadžment Ferarija naredio "drugom vozaču" Felipeu Masi da u finišu trke propusti Alonsa, jer je Španac u tom trenutku imao više bodova i bio realan konkurent za titulu odbeglim vozačima Red Bula, pa i Meklarena. Ferari je za nesportski potez, koji je i ranije činio, kažnjen sa 100.000 dolara od strane FIA, ali je Alonso ostao sa sedam "bonus" poena na tabeli.

"Sorry, mate", glasila je poruka Masi preko radio veze.

Umjesto da za drugo mjesto dobije 18, Alonsu je pripalo svih 25 bodova i prostom računicom (doduše hipotetičkom) dolazi se do podatka da bi pred finale sezone, Španac imao 239 bodova, a Veber 238.

"Nadam se da će, ukoliko postane šampion, to uraditi sa sedam bodova prednosti. Neki će biti razočarani ako ono što se dogodilo na Hokenhajmringu bude odlučilo ko je novi šampion. Mene lično ne zanima ko će biti šampion, ako to neću biti ja, ali ovako bi pravda bar donekle bila zadovoljena", rekao je Baton.

S druge strane, Britanac je pohvalio tim Red Bula, koji je imao priliku da trećeplasiranom u generalnom plasmanu, Fetelu, takođe naredi da uspori na trci u Brazilu i propusti u tom trenutku drugoplasiranog Vebera da preuzme vođstvo i osvoji 25, umjesto 18 bodova.

U tom slučaju, poredak pred Abu Dabi bio bi: Alonso 246, Veber 245, a Fetel bi bio na 224.

"Sviđa mi se što je Red Bul dozvolio svojim vozačima da se bore na stazi. Tako bi trebalo da bude. Cijele karijere se boriš da uđeš u Formulu 1, da dođeš do dobrog automobila, da pobjeđuješ u trkama... Ako na kraju dođeš u situaciju da se i boriš za titulu, onda bi ekipa morala da ti obezbijedi ravnopravan tretman", dodao je Baton, od kojeg za sada nije traženo da propušta Hamiltona.

Zbog svega što se dogodilo u Hokenhajmringu, ne bi trebalo kriviti Alonsa, koji nije tražio od čelnika da "zovu" Masu i traže da uspori, već je svo vrijeme pokušavao da "uhvati" kolegu na stazi. Poslije Batonove izjave, novinari su tražili komentar i od Španca.

"U ovom trenutku ne razmišljam da li ću pobijediti sa sedam bodova razlike, jednim ili 25. Samo razmišljam o tome kako će proći trening u petak, borba za pol-poziciju u subotu i potom trka u nedelju. Titula će biti riješena ovog vikenda i skoncentrisan sam na pripremu taktike u zavisnosti od toga kako se naš bolid, ali i konkurencija bude pokazala do početka trke", rekao je Alonso, kojeg više plaši činjenica da je prošle sezone Red Bul ostvario dvostruku pobjedu na prvoj ikada trci u Abu Dabiju, kao i da Fetel ima aktuelni rekord staze (1:40,279).

"Ja ne mogu ništa drugo da uradim osim da pokušam da budem prvi ili bar drugi, kako bih i matematički osvojio titulu. To je naš cilj... Zato je bitno da budem prvi ili drugi na startu trke. Iskreno, ukoliko ne budem u prvom redu, biće teško, ali nije moj posao da u nešto vjerujem ili ne, nego da pružim sve od sebe", dodao je Alonso.

On smatra da neće mnogo izgubiti i ako ne bude šampion, jer...

"Ovo mi je prva godina u Ferariju, a prošle sam se sa Renoom borio da izvezem dovoljno dobro vrijeme na treningu, da bih uopšte startovao... I Ferari je imao tešku 2009. godinu. Mi se nalazimo na početku saradnje i ako ne ove, osvajaćemo titule narednih godina", umjeren je Asturijanac, koji bi u 29. godini postao najmlađi vozač u istoriji ovog sporta sa tri titule prvaka svijeta.

Nekih 430 kilometara jugoistočno od mjesta na kojem je počela sezona, sprema se veliko, glamurozno finale. Velika Nagrada Emirata i zamišljena je kao arapska verzija trke u Monte Karlu. Staza koju je nacrtao Hilke ima doduše nešto više mjesta na kojima je moguće i realno zaobilaženje.

Prva prilika je već prva krivina poslije startno-ciljnog pravca, a potom i drugi najduži pravac u sezoni, na izlasku iz krivine "sedam", prije oštre ukosnice "osam". U tom dijelu staze surova snaga dolazi do izražaja, a potom između krivina "deset" i "11" proteže se duga, blaga krivina, gdje bolidi sa KERS sistemom mogu da dođu do prednosti.

Staza je duga 5.554 metra.

Ujedno, trka u Abu Dabiju jedina je u kalendaru (a i istoriji) Formule 1, koja počinje po danu i završava se po mraku. Stoga, reflektori u Jas Marini upaljeni su i prije starta, u 17 časova po lokalnom vremenu, kako bi se vozači lakše privikli na sumrak koji potom počinje polako da se spušta na pistu.

U petak popodne, vožen je prvi, a potom i drugi nezvanični trening. Na prvom najbrži je bio Fetel (1:42,760), ispred Hamiltona (1:43,369) i Batona (1:43,785). Slijedili su ih Veber (1:43,840), Kubica (1:44,080) i tek tada Alonso (1:44,121).

Nešto kasnije, održan je i drugi, gdje su vozači značajno popravili vremena, a spekuliše se da su timovi u prvom delu računali vremena sa "natovarenim" bolidima, a potom i sa "praznim".

Ovaj drugi trening pripao je Hamiltonu (1:40,888). Drugi je bio Fetel (1:41,145), treći Alonso (1:41,314), četvrti Veber (1:41,315), peti Kubica (1:41,576)...

(N. J. - MONDO, foto: Guliver/Getty Images)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC